Nowa-stara moda na ogłoszenia
    Dzisiaj jest sobota, 04 maja 2024 r.   (125 dzień roku) ; imieniny: Floriana, Michała, Moniki Dzień Strażaka i Hutnika    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   | 
 |   kontakt
z Redakcją 
 |   regulamin
serwisu 
 |   zespół red.   |   przyjaciele
Kuriera 
 |   logotypy   |   REKLAMA   |   patronaty   |   dziennikarstwo
w IKP 
 |   mapa
serwisu 
 |   wiadomości
redakcyjne
 
 |   archiwum   | 
 |   2001-2003   |   2004-2006   |   2007-2009   |   2010-2011   |   2012-2013   |   2014   | 
 2015 
 |   2016   |   2017   |   2018   |   2019   |   2020   |   2021   |   2022   |   2023   | 
 |   styczeń   |   luty   |   marzec   |   kwiecień   |   maj   |   czerwiec   |   lipiec   |   sierpień   |   wrzesień   |   październik   | 
 listopad 
 |   grudzień   | 

serwis IKP / redakcja / archiwum IKP / rok 2015 / listopad / Nowa-stara moda na ogłoszenia
O G Ł O S Z E N I A
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl


Nowa-stara moda na ogłoszenia
(art. sponsorowany)

(fot. pixabay.com)

17-11-2015

     Prawie 3% o tyle wzrosły wydatki na reklamę w formie ogłoszeń w internecie w roku 2014 względem 2013 - czytamy w najnowszym raporcie ADEX 2014, przygotowanym przez IAB i PriceWaterhouseCooper. Udział w całości wydatków na reklamę w internecie (które w 2014 roku wyniosły ponad 2,5 mld złotych) wyniósł dla tej kategorii 13,9%.

Co zaliczamy do kategorii "Ogłoszenia"?

     Kategoria ogłoszeń to duży rynek, na którym funkcjonują tysiące serwisów. Lokalne i ogólnopolskie, tematyczne i ogólnotematyczne. Wpisują się w nią także serwisy typu yellow pages oraz lokalizatory internetowe, jak np. zumi.pl.

Większy ruch to większe budżety

     Tablica.pl, Olx.pl, Gratka.pl, otoMoto.pl - to serwisy, które zna i choć raz odwiedziła zdecydowana większość Polaków. Zawierające w dużej mierze ogłoszenia osób prywatnych, ściągają coraz większy ruch, a takiej okazji promocji nie mogą przepuścić klienci biznesowi. Każdego miesiąca obserwujemy % wzrost udziału ogłoszeń biznesowych, przy jednoczesnym wzrośnie ogólnej liczby ogłoszeń - mówi przedstawiciel serwisu z ogłoszeniami PolstaStrefa.pl.

     Wycinek tortu budżetów na reklamę internetową poświęcany serwisom ogłoszeniowym to ponad 340 mln zł rocznie - nic więc dziwnego, że na rynku dzieje się wiele - zarówno jeśli chodzi o akwizycje (sprzedaż Tablica.pl serwisowi OLX.pl) jak i modernizacje serwisów - patrz nowa wersja otoMoto.pl.

Co dalej z ogłoszeniami w sieci

     Penetracja dostępu do sieci wśród Polaków w wieku 40+ jest coraz większa, a to właśnie w tej grupie ilość osób korzystających z serwisów ogłoszeniowych jest największa (znają one tę formę jeszcze z ogłoszeń w gazetach). To jedna z dobrych wiadomość dla stron z ogłoszeniami - inne to coraz większy podział lokalnych wyników wyszukiwania w Google (zyskują serwisy lokalne) i coraz niższe opłaty za przesyłki kurierskie (koszty zakupów z ogłoszeń z drugiego krańca Polski spadają).

Prognozy na najbliższe lata przewidują dalszy wzrost wydatków na ogłoszenia.

red.   



idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Tańcz, zanim muzyka się skończy.
Żyj, zanim Twoje życie się skończy.
(cytaty bliskie sercu)
maj  4  sobota
[...]   (Majkowice)
poświęcenie wozu strażackiego i zabawa taneczna
[19.00-23.00]   (Karwin)
"Noc w muzeum" - Izba Pamięci w Karwinie
maj  5  niedziela
maj  6  poniedziałek
[10.00]   (Pałecznica)
koncert, dzień otwarty w pałecznickiej szkole muzycznej
maj  7  wtorek
DŁUGOTERMINOWE:


PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
szczegóły
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ