Nowa-stara moda na ogłoszenia
(art. sponsorowany)

(fot. pixabay.com)

17-11-2015

     Prawie 3% o tyle wzrosły wydatki na reklamę w formie ogłoszeń w internecie w roku 2014 względem 2013 - czytamy w najnowszym raporcie ADEX 2014, przygotowanym przez IAB i PriceWaterhouseCooper. Udział w całości wydatków na reklamę w internecie (które w 2014 roku wyniosły ponad 2,5 mld złotych) wyniósł dla tej kategorii 13,9%.

Co zaliczamy do kategorii "Ogłoszenia"?

     Kategoria ogłoszeń to duży rynek, na którym funkcjonują tysiące serwisów. Lokalne i ogólnopolskie, tematyczne i ogólnotematyczne. Wpisują się w nią także serwisy typu yellow pages oraz lokalizatory internetowe, jak np. zumi.pl.

Większy ruch to większe budżety

     Tablica.pl, Olx.pl, Gratka.pl, otoMoto.pl - to serwisy, które zna i choć raz odwiedziła zdecydowana większość Polaków. Zawierające w dużej mierze ogłoszenia osób prywatnych, ściągają coraz większy ruch, a takiej okazji promocji nie mogą przepuścić klienci biznesowi. Każdego miesiąca obserwujemy % wzrost udziału ogłoszeń biznesowych, przy jednoczesnym wzrośnie ogólnej liczby ogłoszeń - mówi przedstawiciel serwisu z ogłoszeniami PolstaStrefa.pl.

     Wycinek tortu budżetów na reklamę internetową poświęcany serwisom ogłoszeniowym to ponad 340 mln zł rocznie - nic więc dziwnego, że na rynku dzieje się wiele - zarówno jeśli chodzi o akwizycje (sprzedaż Tablica.pl serwisowi OLX.pl) jak i modernizacje serwisów - patrz nowa wersja otoMoto.pl.

Co dalej z ogłoszeniami w sieci

     Penetracja dostępu do sieci wśród Polaków w wieku 40+ jest coraz większa, a to właśnie w tej grupie ilość osób korzystających z serwisów ogłoszeniowych jest największa (znają one tę formę jeszcze z ogłoszeń w gazetach). To jedna z dobrych wiadomość dla stron z ogłoszeniami - inne to coraz większy podział lokalnych wyników wyszukiwania w Google (zyskują serwisy lokalne) i coraz niższe opłaty za przesyłki kurierskie (koszty zakupów z ogłoszeń z drugiego krańca Polski spadają).

Prognozy na najbliższe lata przewidują dalszy wzrost wydatków na ogłoszenia.

red.   

Artykuł pochodzi ze strony: Internetowego Kuriera Proszowskiego
Zapraszamy: https://www.24ikp.pl/redakcja/archiwum/2015/11/20151117moda/art.php