Zakupy a emocje
    Dzisiaj jest wtorek, 21 maja 2024 r.   (142 dzień roku) ; imieniny: Jana, Moniki, Wiktora +Wniebowstąpienie Pańskie, Ś.Dzień Kosmosu    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   | 
 |   kontakt
z Redakcją 
 |   regulamin
serwisu 
 |   zespół red.   |   przyjaciele
Kuriera 
 |   logotypy   |   REKLAMA   |   patronaty   |   dziennikarstwo
w IKP 
 |   mapa
serwisu 
 |   wiadomości
redakcyjne
 
 |   archiwum   | 
 |   2001-2003   |   2004-2006   |   2007-2009   |   2010-2011   |   2012-2013   |   2014   |   2015   |   2016   |   2017   |   2018   |   2019   |   2020   | 
 2021 
 |   2022   |   2023   | 
 |   styczeń   |   luty   |   marzec   |   kwiecień   |   maj   | 
 czerwiec 
 |   lipiec   |   sierpień   |   wrzesień   |   październik   |   listopad   |   grudzień   | 

serwis IKP / redakcja / archiwum IKP / rok 2021 / czerwiec / Zakupy a emocje
O G Ł O S Z E N I A
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl


Zakupy a emocje

(fot. media.synertime.pl)

30-06-2021

     Zakupy są nieodłączną częścią naszej codzienności. Każdego dnia obcujemy z ogromną liczbą mniej lub bardziej znanych marek, jak i firm usługowych. Niektóre z nich wybieramy częściej i chętniej, niemal automatycznie. Dlaczego tak się dzieje, że pewne brandy uważamy za najlepsze dla nas i co o tym decyduje?

     Okazuje się, że na nasze decyzje zakupowe największy wpływ mają emocje oraz więź z marką. Najnowsze badania przeprowadzone przez Deloitte pt. "From disparate signals to transformative action" wykazują, że to właśnie emocjonalne przywiązanie do marki jest czynnikiem decydującym podczas zakupów aż u 80% konsumentów, a 62% badanych deklaruje, że jest "w relacji" z danym brandem.

- Relacja między marką a konsumentem jest szczególnie ważnym czynnikiem strategii sprzedaży, ponieważ ma bezpośredni związek z satysfakcją klienta. Przed nami jako producentami nieustannie stoi wyzwanie tworzenia coraz lepszych ofert, które będą spełniały oczekiwania konsumentów - stwierdza Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle Polska.

     Konsumenci często robią zakupy dla poprawy nastroju. To również sprawia, że nabycie konkretnego towaru bądź usługi wcale nie musi być podyktowane najkorzystniejszą ceną czy innym benefitem. To właśnie wspominane emocje sprawiają, że nie wszystkie decyzje zakupowe są racjonalne, a często bywają podejmowane pod wypływem impulsu.

Przywiązanie do marki a siła brandu

     Co może zrobić marka, aby stać się lubianą i rozpoznawalną? W czym tkwi siła największych brandów oraz ich komunikatów? Oprócz emocji, ważne jest budowanie pozytywnych skojarzeń. Warto pamiętać również o dopasowaniu strategii komunikacji do grupy docelowej. Inaczej powinna wyglądać kampania reklamowa skierowana do nastolatków, a inaczej adresowana do osób w wieku 40+. Ponadto bardzo dużą rolę w postrzeganiu marki przez konsumentów ma jej cała identyfikacja wizualna. Logo, kolorystyka, symbole oraz ogólna estetyka produktów - to również tworzy wizerunek firmy w oczach nabywców i ma przełożenie na budowanie więzi pomiędzy konsumentem a marką.

Lojalność i zaufanie

     Dzisiejszy rynek obfituje w różnorodne brandy, a ciągle powstają nowe. Firmy cieszące się największą rozpoznawalnością oraz wyborem konsumentów nie spoczywają jednak na laurach, za to ciągle rozwijają swoją ofertę i pracują nad wizerunkiem, tak aby zachować pozycję lidera.

- Jeśli marka chce nie tylko utrzymać się na rynku, ale i cieszyć ciągłym zaufaniem, potrzeba nieustannej pracy oraz uważności na potrzeby konsumentów. Oznacza to bycie na bieżąco z wszechobecnymi zmianami i nowymi trendami, tak aby utrzymać najwyższe standardy oraz odpowiadać preferencjom jak największej liczby klientów - komentuje Stephane Tikhomiroff.

     Konsument, który nawiązał z marką więź jest wówczas nie tylko cyklicznym generatorem zysku, ale i zaangażowanym odbiorcą - dlatego też firmy tak bardzo zabiegają o stałych klientów. Budowanie długofalowych, partnerskich relacji z konsumentem to przede wszystkim odpowiedzialne i efektywne odpowiadanie na jego potrzeby. Coraz więcej firm kładzie nacisk na personalizację i uwzględnianie indywidualnych preferencji konsumentów, tak aby dostarczać im jak najbardziej dopasowane benefity.

     Na wybór konkretnej marki składa się wiele czynników, ale przede wszystkim są to pozytywne emocje i skojarzenia. Do ich zbudowania potrzebny jest dialog z konsumentem, budząca zaufanie odpowiedź na jego potrzeby, a także zbudowanie opinii unikatowej marki, pozytywnie wyróżniającej się na tle konkurencji.

red.   

Źródło: media.synertime.pl



idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Tańcz, zanim muzyka się skończy.
Żyj, zanim Twoje życie się skończy.
(cytaty bliskie sercu)
maj  21  wtorek
maj  22  środa
maj  23  czwartek
maj  24  piątek
[18.00]   (Proszowice)
spektakl muzyczny "RETRO"
DŁUGOTERMINOWE:


PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
szczegóły
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ