Erasmus+ YOU ARE NOT ALONE!
    Dzisiaj jest poniedziałek, 06 maja 2024 r.   (127 dzień roku) ; imieniny: Beniny, Filipa, Judyty    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   | 
 |   kontakt
z Redakcją 
 |   regulamin
serwisu 
 |   zespół red.   |   przyjaciele
Kuriera 
 |   logotypy   |   REKLAMA   |   patronaty   |   dziennikarstwo
w IKP 
 |   mapa
serwisu 
 |   wiadomości
redakcyjne
 
 |   archiwum   | 
 |   2001-2003   |   2004-2006   |   2007-2009   |   2010-2011   |   2012-2013   |   2014   |   2015   |   2016   |   2017   | 
 2018 
 |   2019   |   2020   |   2021   |   2022   |   2023   | 
 |   styczeń   |   luty   |   marzec   | 
 kwiecień 
 |   maj   |   czerwiec   |   lipiec   |   sierpień   |   wrzesień   |   październik   |   listopad   |   grudzień   | 

serwis IKP / redakcja / archiwum IKP / rok 2018 / kwiecień / Erasmus+ YOU ARE NOT ALONE!
O G Ł O S Z E N I A
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl


Erasmus+ YOU ARE NOT ALONE!

(fot. Szkoła Podstawowa w Klimontowie)

Klimontów, 26-04-2018

     W kwietniu 2018r. uczniowie Szkoły Podstawowej w Klimontowie pojechali do Holandii, aby razem z innymi uczestnikami z Włoch, Hiszpanii i Portugalii i Holandii realizować międzynarodowy projekt Erasmus+ "YOU ARE NOT ALONE!".

     Zajęcia projektowe odbywały się w goszczącej nas szkole w Leiden. Od pierwszej chwili zaskoczyły nas różnice w organizacji pracy szkoły. Największe zdziwienie i zaciekawienie wzbudził u nas brak dzwonków w szkole. Uczniowie realizują tam innowacyjny program, zgodny z zasadami "Jenaplanschool". Polega on na indywidualnym podejściu do edukacji każdego ucznia.

     Program zakłada, że każdy jest inny i każdy potrzebuje odpowiedniego sposobu nauczania dostosowanego do jego potrzeb. Dużo uwagi poświęca się na wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie nauczanie, ale jednocześnie zwracając uwagę na ogromną ważność tradycyjnego czytania książek. Uczniowie dużo czytają zarówno w szkole, jak i w domu (obowiązkowo co najmniej jedną godzinę dziennie w domu).

(fot. Szkoła Podstawowa w Klimontowie)

     Ponadto, realizują interdyscyplinarne projekty, pracując w grupach oraz indywidualnie. Dużo uwagi poświęca się zdobywaniu przez uczniów kompetencji społecznych, kładąc także nacisk na rozwój osobowy i emocjonalny każdego młodego człowieka. Dziecko, które ukończy 4 lata kalendarzowe rozpoczyna szkołę podstawową (2 lata w oddziałach przedszkolnych) i kontynuuje tam naukę do 12 roku życia.

     Później uczy się w niższej szkole średniej, następnie w szkole średniej lub w szkołach zawodowych. Kolejny etap to szkoły wyższe i uniwersytety.

Leiden (miasto w którym gościliśmy) słynie z najstarszego w Holandii uniwersytetu oraz jest to miejsce urodzenia sławnego malarza Rembrandta. Międzynarodowa grupa projektowa zwiedziła także muzeum etnograficzne w Leiden, była z wizytą w zabytkowym ratuszu miejskim, w słynnym ogrodzie Keukenhof, na brzegu Morza Północnego i w Amsterdamie.

     Uczniowie z wszystkich szkół partnerskich uczestniczyli w szeregu zajęć, które odbywały się w klasach oraz na podwórzu szkolnym. Były to zajęcia w grupach, uczące współpracy, zajęcia rozwijające kreatywność oraz zajęcia językowo-kulturowe i sportowe. Dużo emocji i zainteresowania wzbudziły warsztaty kulinarne oraz taneczne, podczas których uczestnicy przedstawiali tańce popularne w swoich regionach oraz uczyli się wzajemnie kroków tych tańców.

(fot. Szkoła Podstawowa w Klimontowie)

     W czasie zajęć oraz wspólnej pracy w grupach uczestnicy projektu doskonalili swoje umiejętności porozumiewania się w języku angielskim oraz kompetencje społeczne i międzykulturowe. Była to doskonała okazja uczenia się tolerancji w stosunku do innych kultur, zwyczajów, sposobów zachowania i postrzegania otaczającego nas świata. Nauczyciele uczestniczyli w szkoleniu na temat realizacji "Jenaplanschool" programu oraz w lekcjach prowadzonych przez pedagogów holenderskich, sami również przeprowadzili zajęcia dla tamtejszych uczniów i uczestników projektu. Uczyli się wzajemnie nowych technik i metod pracy z uczniami oraz wymienili się przykładami dobrych praktyk w pracy pedagogicznej.

     Ponadto, wszyscy dostrzegli ważność uczenia się języków obcych i wykorzystania swojej wiedzy do praktycznego porozumiewania się w zwykłych sytuacjach życiowych. Jesteśmy pod wrażeniem pracy tej szkoły. Na długo także pozostaną w naszej pamięci typowe obrazki charakterystyczne w życiu mieszkańców tego małego, ale ciekawego kraju. Holandia będzie kojarzyć nam się z wiatrakami osuszającymi teren, kanałami po którym pływają łódki, smakowitymi serami oraz kolorowymi rabatami pięknych tulipanów i innych kwiatów kwitnących na wiosnę.

Uczniowie tak wspominają swoją wizytę w Holandii:

Jestem bardzo szczęśliwa, że mogłam uczestniczyć w projekcie Erasmus+. Nasza przygoda rozpoczęła się od pierwszego dnia, kiedy trafiliśmy pod dachy obcych rodzin, które opiekowały się nami każdego dnia i stwarzały rodzinną atmosferę. Razem z moimi przyjaciółmi miałam możliwość poznać wiele różnych kultur oraz zaprzyjaźnić się z wieloma osobami. Wszyscy razem braliśmy udział w różnych warsztatach i rozwijaliśmy się, jednocześnie wspaniale się przy tym bawiąc. Zorganizowane zostały wycieczki, na których podziwialiśmy piękno Holandii. Jedną z nich była wycieczka do ogrodu botanicznego Keukenhof, inną atrakcją było zwiedzanie Leiden, płynąc tamtejszymi kanałami. Każde warsztaty, każda wycieczka, każde tańce i rozmowy powoli nas do siebie zbliżały i tym samym tworzyły więzi oraz wspomnienia, które utrwaliły się w naszej pamięci. Pomimo faktu, że wyjazd trwał kilka dni, to nasza przygoda, tak naprawdę, nadal trwa. Dzięki wszystkim nawiązanym przyjaźniom możemy śmiało stwierdzić, że nie jesteśmy sami.

Ewelina   

Bardzo się cieszę, że wzięłam udział w tej wymianie. Dzięki realizacji tego projektu miałam okazję komunikować się w języku angielskim, spotkać się z rówieśnikami z innych państw, poznać kulturę innych krajów. Również poszerzyłam swoje zainteresowania, nauczyłam się współpracować w grupie, z osobami z innego otoczenia, innej kultury, a także innej narodowości. Miałam też okazję pierwszy raz odbyć lot samolotem, zobaczyć przepiękny ogród Keukenhof i wiele innych miejsc. Wyjazd ten zachęcił mnie również do dalszej i bardziej intensywnej nauki języków obcych. Myślę, że to spotkanie zapamiętam na długo.

Oliwia   

W ostatnim dniu było pożegnanie. Podziękowaliśmy swoim rodzinom za gościnność. Pojechaliśmy do szkoły i również pożegnaliśmy się z kolegami z krajów partnerskich. Uważam, że wyjazd był wspaniały, warty przeżycia i myślę, że każdy z nas będzie go długo wspominał.

Magda   

(fot. Szkoła Podstawowa w Klimontowie)

     Jesteśmy przekonani, iż realizowany przez dwa lata projekt Erasmus+ przyczyni się znacznie do poszerzenia wiedzy uczniów, rozwoju ich kompetencji językowych i międzykulturowych, ale przede wszystkim ich osobowości. Pozwoli także szerzej spojrzeć na otaczający ich świat i odszukać te wartości, które warto kultywować. Nie zapominając przy tym, że wokół są inni ludzie, którzy mogą potrzebować naszej pomocy, albo oni mogą pomóc nam, kiedy będziemy w potrzebie. Zgodnie z hasłem YOU ARE NOT ALONE!/NIE JETEŚ SAM!

uczniowie i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej w Klimontowie   

(fot. Szkoła Podstawowa w Klimontowie)



idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Tańcz, zanim muzyka się skończy.
Żyj, zanim Twoje życie się skończy.
(cytaty bliskie sercu)
maj  6  poniedziałek
[10.00]   (Pałecznica)
koncert, dzień otwarty w pałecznickiej szkole muzycznej
maj  7  wtorek
maj  8  środa
[19.00]   (Proszowice)
Paweł Chałupka w programie Widzę to inaczej
maj  9  czwartek
DŁUGOTERMINOWE:


PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
szczegóły
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ