Erasmus+ w Hiszpanii
    Dzisiaj jest piątek, 03 maja 2024 r.   (124 dzień roku) ; imieniny: Jaropełka, Marii, Niny Święto Konstytucji 3 Maja,+NMP Królowej Polski    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   | 
 |   kontakt
z Redakcją 
 |   regulamin
serwisu 
 |   zespół red.   |   przyjaciele
Kuriera 
 |   logotypy   |   REKLAMA   |   patronaty   |   dziennikarstwo
w IKP 
 |   mapa
serwisu 
 |   wiadomości
redakcyjne
 
 |   archiwum   | 
 |   2001-2003   |   2004-2006   |   2007-2009   |   2010-2011   |   2012-2013   |   2014   |   2015   |   2016   | 
 2017 
 |   2018   |   2019   |   2020   |   2021   |   2022   |   2023   | 
 |   styczeń   |   luty   |   marzec   | 
 kwiecień 
 |   maj   |   czerwiec   |   lipiec   |   sierpień   |   wrzesień   |   październik   |   listopad   |   grudzień   | 

serwis IKP / redakcja / archiwum IKP / rok 2017 / kwiecień / Erasmus+ w Hiszpanii
O G Ł O S Z E N I A
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl


Erasmus+ w Hiszpanii

(fot. Zespół Szkół w Klimontowie)
(fot. Zespół Szkół w Klimontowie)

Klimontów, 10-04-2017

     W pierwszych dniach kwietnia 2017roku grupa uczniów i nauczycieli z Zespołu Szkół w Klimontowie wróciła z międzynarodowej wymiany projektowej, która odbyła się w Hiszpanii w ramach realizacji projektu Erasmus+ YOU ARE NOT ALONE!/NIE JESTEŚ SAM! Jest to ścisła współpraca szkół z Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Holandii i Polski w latach 2016 - 2018. Projekt ma na celu rozwijanie kompetencji społecznych i międzykulturowych oraz doskonalenie umiejętności komunikowania się w języku angielskim i stosowania technik informacyjno-komunikacyjnych.

     Szkoła goszcząca, IES Miguel Hernández, Ocana (Toledo), przygotowała dla uczestników wymiany szereg ciekawych warsztatów i zajęć projektowych. Gospodarze zaprezentowali swoją kulturę, grając na fletach i innych instrumentach fragmenty słynnych utworów muzycznych. Nie zabrakło popularnego flamenco oraz innych tańców. Następnie, uczniowie z wszystkich szkół partnerskich przedstawili prezentacje o swoich krajach, a później wzięli udział w quizie na temat kultury krajów partnerskich. Duże zainteresowanie wzbudził cykl zajęć na temat słynnego obrazu "Guernica", który został namalowany przez Pablo Picasso w 1937roku. Jest to obraz kubistyczny, przedstawiający okrucieństwa wojny i podział świata. Uczniowie pracowali w grupach, używając programu Glogster do tworzenia własnej interpretacji dzieła.

(fot. Zespół Szkół w Klimontowie)

     Na uwagę zasługują zajęcia dotyczące popularnej powieści Cervantesa "Don Kichot", na których wykorzystano prezentacje Prezi, a także quest na terenach, gdzie rozpoczyna się słynny szlak Don Kichota. Jest to miejsce, gdzie główny bohater "walczył z wiatrakami", wyobrażając sobie, że to olbrzymy.

     Zarówno uczniów, jak i nauczycieli zaciekawiła współpraca z uczniami z Hiszpanii, którzy aktywnie realizują zadania projektowe, włączając do współpracy również dzieci imigrantów, między innymi z Maroka i Rumunii. Było to dla nas nowe doświadczenie oraz możliwość obserwacji i wymiany dobrych praktyk. W trakcie spotkania odbył się konkurs na logo projektu, ale przede wszystkim był to czas zdobywania nowych kompetencji i umiejętności komunikowania się w języku angielskim. Poza tym z zaciekawieniem poznawaliśmy podstawowe zwroty w języku hiszpańskim, który jest bardzo melodyjny.

     Nauczyciele z wszystkich szkół partnerskich uczestniczyli w zajęciach przeprowadzonych w międzynarodowych grupach oraz w konferencji na temat realizacji projektu, metod pracy oraz tworzenia materiałów projektowych, które będą wykorzystane do opracowania przewodnika dla nauczycieli i zeszytu ćwiczeń dla uczniów. Była to możliwość wymiany doświadczeń, analizy przeprowadzonych ankiet oraz wzajemnego uczenia się nowych technik przekazywania wiedzy i umiejętności uczniom. Realizacja projektu była popularyzowana przez szkolne radio oraz lokalną prasę. Odbiła się szerokim echem w środowisku uczniów, rodziców oraz społeczności lokalnej poprzez wizytę w Urzędzie Miasta.

(fot. Zespół Szkół w Klimontowie)

     Podczas pobytu w środkowej Hiszpanii poznaliśmy ciekawe miejsca w goszczącym nas miasteczku Ocana, a także odwiedziliśmy Madryt, Aranjuez, Consuegra i zabytkowe Toledo, które jest kolebką hiszpańskiej kultury.

     Był to czas zdobywania wiedzy i umiejętności, odkrywania ciekawej kultury, poznawania nowych przyjaciół, otwierania się na otaczający nas świat oraz poszerzania swoich horyzontów. Trudno przecenić korzyści płynące z realizacji międzynarodowych projektów, które uczą tolerancji i zrozumienia do innych ludzi, ich kultury oraz religii.

Koordynator projektu - Urszula Kowalska   

(fot. Zespół Szkół w Klimontowie)



idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Tańcz, zanim muzyka się skończy.
Żyj, zanim Twoje życie się skończy.
(cytaty bliskie sercu)
maj  3  piątek
[9.00]   (Proszowice)
obchody 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja
maj  4  sobota
[...]   (Majkowice)
poświęcenie wozu strażackiego i zabawa taneczna
[19.00-23.00]   (Karwin)
"Noc w muzeum" - Izba Pamięci w Karwinie
maj  5  niedziela
maj  6  poniedziałek
[10.00]   (Pałecznica)
koncert, dzień otwarty w pałecznickiej szkole muzycznej
DŁUGOTERMINOWE:


PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
szczegóły
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ