''Nie (przy)dzwoń za kierownicą'' - kampania trwa
    Dzisiaj jest piątek, 03 maja 2024 r.   (124 dzień roku) ; imieniny: Jaropełka, Marii, Niny Święto Konstytucji 3 Maja,+NMP Królowej Polski    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   | 
 |   kontakt
z Redakcją 
 |   regulamin
serwisu 
 |   zespół red.   |   przyjaciele
Kuriera 
 |   logotypy   |   REKLAMA   |   patronaty   |   dziennikarstwo
w IKP 
 |   mapa
serwisu 
 |   wiadomości
redakcyjne
 
 |   archiwum   | 
 |   2001-2003   |   2004-2006   |   2007-2009   |   2010-2011   |   2012-2013   |   2014   | 
 2015 
 |   2016   |   2017   |   2018   |   2019   |   2020   |   2021   |   2022   |   2023   | 
 |   styczeń   |   luty   |   marzec   |   kwiecień   | 
 maj 
 |   czerwiec   |   lipiec   |   sierpień   |   wrzesień   |   październik   |   listopad   |   grudzień   | 

serwis IKP / redakcja / archiwum IKP / rok 2015 / maj / ''Nie (przy)dzwoń za kierownicą'' - kampania trwa
O G Ł O S Z E N I A
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl


''Nie (przy)dzwoń za kierownicą'' - kampania trwa

(fot. bezkomorki.pl)

27-05-2015

     Już ponad miesiąc trwa ogólnopolska kampania społeczna "Nie (przy)dzwoń za kierownicą", znana również w Internecie jako #BezKomórki. Akcja zwraca uwagę na niebezpieczeństwa, jakie płyną z rozmowy przez telefon podczas jazdy samochodem i przypomina, że co czwarty wypadek drogowy jest skutkiem rozproszonej w ten sposób uwagi.

     Bohaterem kampanii jest Tobiasz, dla którego korzystanie z telefonu podczas jazdy samochodem kończy się tragicznie. Ten silny przekaz skierowany został do wszystkich kierowców, aby zwrócili uwagę na fakt, że rozmowa przez telefon w czasie jazdy rzeczywiście rozprasza uwagę i stanowi zagrożenie zarówno dla nich, jak i pozostałych użytkowników ruchu drogowego.

(fot. bezkomorki.pl)
- Jestem przekonany, że kampania "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" już przynosi i nadal będzie przynosiła wymierne efekty w postaci świadomości wśród kierowców, na temat niebezpieczeństwa związanego z korzystaniem z telefonu w czasie prowadzenia samochodu, a tym samym zmniejszenia liczby wypadków. Bo przecież na bezpieczeństwie, nas i naszych bliskich, najbardziej nam zależy. Skala tej akcji jest tak szeroka, że z pewnością dotrze do bardzo wielu osób, a tym samym przełoży się na prawidłowe zachowania w czasie jazdy - mówi insp. Mariusz Sokołowski, rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji. Kampania "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" została wsparta akcją zawieszkową - na stacjach paliw LOTOS, każdy kierowca otrzymał zawieszkę z hasłem #BezKomórki, która ma przypominać o bezpiecznej jeździe bez telefonu przy uchu, czy w dłoni.

     Ponadto, silnym kanałem dotarcia do społeczeństwa stał się profil akcji na Facebooku, na którym na bieżąco pojawiały się informacje, porady oraz informacje o konsekwencjach rozmów przez telefon w czasie jazdy. Internauci w mediach społecznościowych mogą również brać udział w konkursach, ogłaszanych przez organizatorów kampanii. Tym samym, po miesiącu trwania akcji, rozdanych zostało prawie 100 tys. zawieszek, a projekt zyskał ponad tysiąc fanów. W ramach działań, w wybranych lokalizacjach organizowane były również happeningi pod hasłem kampanii, a film edukacyjny z Tobiaszem wyświetlano we wszystkich placówkach Scanmed Multimedis w Polsce.

     Akcja nagłośniona została przez telewizję, radia, prasę i portale internetowe, zarówno ogólnopolskie, jaki i regionalne.

- Naszym celem było, aby akcja dotarła do jak najszerszego grona kierowców, zwłaszcza tych zawodowych, którzy większość czasu pracy spędzają za kierownicą. I to się nam udało. Zasięg przekazu był bardzo duży, z czego my, jak i nasi partnerzy jesteśmy bardzo zadowoleni. Do odbiorców staraliśmy się dotrzeć poprzez tradycyjne media, jak również poprzez Instagram i Facebooka, który do tej pory zdobył ponad tysiąc polubień. Mamy wielką nadzieję, że w wyniku naszej kampanii ulegną poprawie statystyki, wykazujące zatrważający odsetek kierowców lekceważących skutki rozmowy przez telefon w czasie jazdy. Jeśli pod wpływem historii Tobiasza, choćby niewielka liczba osób zmieniła nawyki, a tym samym uchroniła się od wypadku, to dla nas sukces, bo stawką jest nasze wspólne bezpieczeństwo i życie - mówi Emil Żak, organizator akcji "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" i przedstawiciel firmy Ecologic.io.

Długofalowym celem kampanii było zbudowanie świadomego zagrożeń społeczeństwa, które rozważnie korzysta z urządzeń mobilnych i dba o bezpieczeństwo nie tylko własne, ale i pozostałych uczestników ruchu drogowego.

(fot. bezkomorki.pl)


red.   

Źródło: bezkomorki.pl



idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Tańcz, zanim muzyka się skończy.
Żyj, zanim Twoje życie się skończy.
(cytaty bliskie sercu)
maj  3  piątek
[9.00]   (Proszowice)
obchody 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja
maj  4  sobota
[...]   (Majkowice)
poświęcenie wozu strażackiego i zabawa taneczna
[19.00-23.00]   (Karwin)
"Noc w muzeum" - Izba Pamięci w Karwinie
maj  5  niedziela
maj  6  poniedziałek
[10.00]   (Pałecznica)
koncert, dzień otwarty w pałecznickiej szkole muzycznej
DŁUGOTERMINOWE:


PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
szczegóły
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ