''Świadomie wybieram przyszłość'' - trwa
    Dzisiaj jest sobota, 27 kwietnia 2024 r.   (118 dzień roku) ; imieniny: Sergiusza, Teofila, Zyty    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   | 
 |   kontakt
z Redakcją 
 |   regulamin
serwisu 
 |   zespół red.   |   przyjaciele
Kuriera 
 |   logotypy   |   REKLAMA   |   patronaty   |   dziennikarstwo
w IKP 
 |   mapa
serwisu 
 |   wiadomości
redakcyjne
 
 |   archiwum   | 
 |   2001-2003   |   2004-2006   |   2007-2009   |   2010-2011   |   2012-2013   | 
 2014 
 |   2015   |   2016   |   2017   |   2018   |   2019   |   2020   |   2021   |   2022   |   2023   | 
 |   styczeń   | 
 luty 
 |   marzec   |   kwiecień   |   maj   |   czerwiec   |   lipiec   |   sierpień   |   wrzesień   |   październik   |   listopad   |   grudzień   | 

serwis IKP / redakcja / archiwum IKP / rok 2014 / luty / ''Świadomie wybieram przyszłość'' - trwa
O G Ł O S Z E N I A
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl


''Świadomie wybieram przyszłość'' - trwa

(fot. kluczdokariery.pl)
25-02-2014

     Kolejna edycja kampanii "Świadomie wybieram przyszłość" trwa. Akcja społeczna organizowana przez KluczDoKariery.pl skupiła 200 tysięcy uczniów z całej Polski. Licea, technika oraz szkoły zawodowe, które zgłosiły się do udziału w kampanii otrzymały bezpłatne materiały do wykorzystania na zajęciach lekcyjnych.

     Tegoroczna edycja odbywa się między 1 listopada a 30 kwietnia 2014. Dzięki Kluczdokariery.pl młodzież dowiaduje się, jakie posiada preferencje i predyspozycje zawodowe, a nauczyciele uzyskują pewne wskazówki, jak pokierować młodzież by mogła je rozwijać. W szkole coraz częściej mówi się o ważności decyzji podejmowanych w zgodzie z sobą samym, tak by móc później umiejętnie wpisać się w sytuację rynkową. Do lepszego odnalezienia się na rynku pracy mają pomóc udostępnione kwestionariusze zawodowe.

(fot. kluczdokariery.pl)
     Dzięki uczestnictwu w kampanii uczniowie poznają, który z sześciu typów osobowości zawodowej, zaprezentowanych przez Johna Hollanda posiadają. W wyniku otrzymują informację czy są: typem realistycznym - reprezentowanym przez osoby, które lubią poprzez działanie rozwiązywać różne problemy; typem badawczym - który dąży do zrozumienia otaczającego świata, poszukuje prawdy analizując rzeczy, zjawiska, uczucia i myśli; typem artystycznym - który cechuje zamiłowanie do sztuk pięknych, muzyki, literatury, są to osoby, które lubią tworzyć nowe rzeczy, rozwijać koncepcje i pomysły; typem społecznym - reprezentowanym przez ludzi, dla których ważny jest kontakt międzyludzki, lubią pomagać, doradzać, wyjaśniać czy opiekować się innymi; typem przedsiębiorczym - który chce mieć władzę, pieniądze, wpływać na innych, kierować, przewodzić, przekonywać innych do celów organizacyjnych lub osiągnięć ekonomicznych; typem konwencjonalnym - lubiącym zajęcia i zawody z danymi, ich porządkowaniem i strukturalizowaniem. Każdy z typów pozwala określić, w jakim stopniu konkretny zawód odpowiada danej osobie i czy nadaje się ona do środowiska pracy, w którym zawód jest wykonywany.

     W tym roku uczniowie otrzymali dostęp do jeszcze jednego testu. Oprócz testu predyspozycji zawodowych udostępniony został kwestionariusz przedsiębiorczości. Test ukazuje kto z nas posiada cechy przedsiębiorcy, kierownika czy może raczej podwładnego.

     Kampania ma na celu wzbudzenie w uczniach zainteresowania swoją przyszłością zawodową oraz dostarczeniem im wiedzy na temat doradztwa zawodowego. Dzięki uzupełnieniu kwestionariusza obszarów i kompetencji zawodowych zwracają oni uwagę na swoje preferencje i predyspozycje. Wynik ten powinien być dodatkowo doprecyzowany podczas spotkania z doradcą zawodowym, który innymi technikami określi kierunek rozwoju zawodowego badanej osoby. Zajęcia tego typu powinny stać się powszechne tym bardziej, że sytuacja młodych ludzi wymaga takiego zainteresowania, a sukces zawodowy to sukces życiowy.

     Podczas tegorocznej kampanii okres zgłoszeniowy został wydłużony do 15 stycznia co pozwoliło wielu szkołom zdążyć z rejestracją w naszym systemie. Patronami kampanii Świadomie Wybieram Przyszłość jest agencja interaktywna Greenfly oraz platforma crowdsourcingowa Sprinet.pl.

Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie www.wybieram.kluczdokariery.pl. Można tam znaleźć również informacje, jakie szkoły w danym województwie biorą w niej udział.

Artur Mendrala   


idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Nie da się zobaczyć mózgu człowieka, ale widać kiedy go brakuje.
(internet)
kwiecień  27  sobota
kwiecień  28  niedziela
[5.00]   (Proszowice)
proszowickie giełdy: kwiatowa i niedzielna
[17.00]   (Proszowice)
spektakl komediowy Żona do adopcji
[17.00]   (Kraków)
koncert orkiestry dętej "Sygnał" z Biórkowa Wielkiego "na Szklanych Domach"
kwiecień  29  poniedziałek
kwiecień  30  wtorek
DŁUGOTERMINOWE:


PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
szczegóły
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ