Kampania społeczna 'Świadomie wybieram przyszłość' została zakończona
    Dzisiaj jest niedziela, 05 maja 2024 r.   (126 dzień roku) ; imieniny: Irydy, Tamary, Waldemara Dzień Europy    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   | 
 |   kontakt
z Redakcją 
 |   regulamin
serwisu 
 |   zespół red.   |   przyjaciele
Kuriera 
 |   logotypy   |   REKLAMA   |   patronaty   |   dziennikarstwo
w IKP 
 |   mapa
serwisu 
 |   wiadomości
redakcyjne
 
 |   archiwum   | 
 |   2001-2003   |   2004-2006   |   2007-2009   |   2010-2011   | 
 2012-2013 
 |   2014   |   2015   |   2016   |   2017   |   2018   |   2019   |   2020   |   2021   |   2022   |   2023   | 
 |   01-02
  2012 
 |   03-04
  2012 
 |   05-06
  2012 
 |   07-08
  2012 
 |   09-10
  2012 
 |   11-12
  2012 
 |   01-02
  2013 
 | 
 03-04
  2013 
 |   05-06
  2013 
 |   07-08
  2013 
 |   09-10
  2013 
 |   11-12
  2013 
 | 

serwis IKP / redakcja / archiwum IKP / lata 2012-2013 / marzec - kwiecień 2013 / Kampania społeczna 'Świadomie wybieram przyszłość' została zakończona
O G Ł O S Z E N I A
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl


Kampania społeczna 'Świadomie wybieram przyszłość' została zakończona
Świadomie wybieram przyszłość

 (fot. KluczDoKariery.pl + IKP)
25-04-2013
     Przeszło 220 tysięcy uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski zostało zaangażowanych w świadome podejmowanie decyzji zawodowych z pomocą kwestionariuszy dostępnych na portalu doradztwa zawodowego KluczDoKariery.pl.

     Od 1 czerwca 2012 do 28 lutego 2013 r. trwała ogólnopolska kampania, dzięki której młodzież mogła sprawdzić, jakie posiada preferencje i predyspozycje zawodowe, aby w momencie wyboru dalszej ścieżki kariery kierować się nie tylko swoimi upodobaniami, ale i zdolnościami. W szkole coraz częściej mówi się o ważności takich decyzji. O ich wpływie nie tylko na przyszłość uczniów, ale i całej gospodarki.

     Dzięki uczestnictwu w kampanii uczniowie poznali, który z sześciu typów osobowości zawodowej, zaprezentowanych przez Johna Hollanda posiadają. W wyniku otrzymali informację czy mają: usposobienie realistyczne - reprezentowane przez osoby, które lubią poprzez działanie rozwiązywać różne problemy; usposobienie badawcze - który dąży do zrozumienia otaczającego świata, poszukuje prawdy analizując rzeczy, zjawiska, uczucia i myśli; usposobienie artystyczne - które cechuje zamiłowanie do sztuk pięknych, muzyki, literatury, są to osoby, które lubią tworzyć nowe rzeczy, rozwijać koncepcje i pomysły; usposobienie społeczne - reprezentowane przez ludzi, dla których ważny jest kontakt międzyludzki, lubią pomagać, doradzać, wyjaśniać czy opiekować się innymi; usposobienie przedsiębiorcze - które chce mieć władzę, pieniądze, wpływać na innych, kierować, przewodzić, przekonywać innych do celów organizacyjnych lub osiągnięć ekonomicznych; usposobienie konwencjonalne - lubiące zajęcia i zawody z danymi, ich porządkowaniem i strukturalizowaniem. Każda z predyspozycji pozwala określić, w jakim stopniu konkretny zawód odpowiada danej osobie i czy nadaje się ona do środowiska pracy, w którym zawód jest wykonywany. Dzięki temu takie dopasowanie może umożliwiać pracownikowi pełną samorealizację i zgodność postrzegania samego siebie z podejmowanymi rolami zawodowymi.

"Wierzymy, że uświadamianie młodzieży ich możliwości i umiejętności zawodowych jest kluczem do sukcesu w ich karierze zawodowej. Chcemy przez to wpływać na gospodarkę Polski i poziom bezrobocia, w szczególności w grupie osób młodych" - podkreśla Rafał Żmuda, właściciel KluczDoKariery.pl.

     Kampania wzbudziła w uczniach zainteresowanie swoją przyszłością zawodową oraz dostarczyła im wiedzy na temat doradztwa zawodowego. Dzięki uzupełnieniu kwestionariusza obszarów i kompetencji zawodowych zwrócili oni uwagę na swoje preferencje i predyspozycje zawodowe. Wynik ten powinien być doskonałą bazą informacyjną, który doprecyzowany podczas spotkania z doradcą zawodowym określi kierunek rozwoju zawodowego badanej osoby.

"Kampania docelowo była zaplanowana na okres od 1 czerwca do 31 grudnia 2012, jednak ze względu na częste prośby nauczycieli oraz doradców zawodowych szkół uczestniczących w kampanii zdecydowaliśmy się przedłużyć ją aż o dwa miesiące - do 28 lutego 2013. Bardzo nas ucieszyło tak spore zainteresowanie inicjatywą i chęć współpracy zarówno ze strony kadry pedagogicznej jak i samych uczniów" - informuje Rafał Żmuda.

     Do kampanii zgłosiły się szkoły ze wszystkich województw, jednak największą aktywnością wykazały się szkoły z śląskiego, mazowieckiego, Podkarpacia i Małopolski.

     Dodatkowo, aby uatrakcyjnić kampanię został zorganizowany konkurs, którego celem było zwiększenie zaangażowania uczniów w wypełnianie testów. Szkoły rywalizowały o specjalnie dedykowane dla nich certyfikaty za udział w kampanii i nagrody rzeczowe sponsorowane przez portal kluczdokariery.pl oraz wydawnictwo Samo Sedno. Choć wszystkie szkoły bardzo się starały, aby jak najdokładniej uczniowie wypełniali testy to zgodnie z regulaminem konkursu tylko pięć z nich zostało wyróżnione:
  1. Zespół Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu
  2. Zespół Szkół Technicznych im. Stanisława Staszica w Rybniku
  3. Zespół Szkół Rolniczych w Brodnicy
  4. Liceum Ogólnokształcące im. gen. Władysława Andersa w Lesku
  5. Liceum Ogólnokształcące nr I we Wrocławiu
     To była już druga edycja kampanii społecznej Świadomie wybieram przyszłość. Pierwsza akcja - pilotażowa odbyła się z udziałem szkół z województwa Podkarpackiego i cieszyła się dużym uznaniem przez placówki w niej uczestniczące. Druga odsłona kampanii - ogólnopolska została zainicjowana poprzez pozytywne opinie na temat pierwszej. Edycja ogólnopolska może poszczycić się także bardzo pozytywnym odbiorem i realizacją, a także sporym zaangażowaniem zarówno dyrektorów szkół, nauczycieli, doradców zawodowych jak i samych uczniów.

Głównym partnerem kampanii jest firma Postivo.pl. Informacje na temat kampanii znajdują się na stronie www.wybieram.kluczdokariery.pl.

Paulina Surowiec   



idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Tańcz, zanim muzyka się skończy.
Żyj, zanim Twoje życie się skończy.
(cytaty bliskie sercu)
maj  5  niedziela
maj  6  poniedziałek
[10.00]   (Pałecznica)
koncert, dzień otwarty w pałecznickiej szkole muzycznej
maj  7  wtorek
maj  8  środa
[19.00]   (Proszowice)
Paweł Chałupka w programie Widzę to inaczej
DŁUGOTERMINOWE:


PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
szczegóły
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ