Młodzież jest coraz bardziej świadoma swojej przyszłości
    Dzisiaj jest wtorek, 07 maja 2024 r.   (128 dzień roku) ; imieniny: Augusta, Gizeli, Ludomiry    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   | 
 |   kontakt
z Redakcją 
 |   regulamin
serwisu 
 |   zespół red.   |   przyjaciele
Kuriera 
 |   logotypy   |   REKLAMA   |   patronaty   |   dziennikarstwo
w IKP 
 |   mapa
serwisu 
 |   wiadomości
redakcyjne
 
 |   archiwum   | 
 |   2001-2003   |   2004-2006   |   2007-2009   |   2010-2011   | 
 2012-2013 
 |   2014   |   2015   |   2016   |   2017   |   2018   |   2019   |   2020   |   2021   |   2022   |   2023   | 
 |   01-02
  2012 
 |   03-04
  2012 
 |   05-06
  2012 
 |   07-08
  2012 
 |   09-10
  2012 
 | 
 11-12
  2012 
 |   01-02
  2013 
 |   03-04
  2013 
 |   05-06
  2013 
 |   07-08
  2013 
 |   09-10
  2013 
 |   11-12
  2013 
 | 

serwis IKP / redakcja / archiwum IKP / lata 2012-2013 / listopad - grudzień 2012 / Młodzież jest coraz bardziej świadoma swojej przyszłości
O G Ł O S Z E N I A
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl


Młodzież jest coraz bardziej świadoma swojej przyszłości
Świadomie wybieram przyszłość

 (fot. KluczDoKariery.pl + IKP)
5-12-2012
     Kampania "Świadomie wybieram przyszłość" trwa. Przeszło 220 tysięcy uczniów z szkół ponadgimnazjalnych z całej polski jest zaangażowana w świadome podejmowanie decyzji zawodowych z pomocą kwestionariuszy dostępnych na KluczDoKariery.pl.

     Od września 2012 trwa ogólnopolska kampania, dzięki której młodzież dowiaduje się, jakie posiada preferencje i predyspozycje zawodowe, aby w momencie wyboru dalszej ścieżki kariery kierować się nie tylko swoimi upodobaniami, ale i zdolnościami. W szkole coraz częściej mówi się o ważności takich decyzji. O ich wpływie nie tylko na przyszłość uczniów, ale i całej gospodarki.

     Dzięki uczestnictwu w kampanii uczniowie poznają, który z sześciu typów osobowości zawodowej, zaprezentowanych przez Johna Hollanda posiadają. W wyniku otrzymują informację czy są: typem realistycznym - reprezentowanym przez osoby, które lubią poprzez działanie rozwiązywać różne problemy; typem badawczym - który dąży do zrozumienia otaczającego świata, poszukuje prawdy analizując rzeczy, zjawiska, uczucia i myśli; typem artystycznym - który cechuje zamiłowanie do sztuk pięknych, muzyki, literatury, są to osoby, które lubią tworzyć nowe rzeczy, rozwijać koncepcje i pomysły; typem społecznym - reprezentowanym przez ludzi, dla których ważny jest kontakt międzyludzki, lubią pomagać, doradzać, wyjaśniać czy opiekować się innymi; typem przedsiębiorczym - który chce mieć władzę, pieniądze, wpływać na innych, kierować, przewodzić, przekonywać innych do celów organizacyjnych lub osiągnięć ekonomicznych; typem konwencjonalnym - lubiącym zajęcia i zawody z danymi, ich porządkowaniem i strukturalizowaniem. Każdy z typów pozwala określić, w jakim stopniu konkretny zawód odpowiada danej osobie i czy nadaje się ona do środowiska pracy, w którym zawód jest wykonywany. Dzięki temu takie dopasowanie może umożliwiać pracownikowi pełną samorealizację i zgodność postrzegania samego siebie z podejmowanymi rolami zawodowymi.

"Z praktycznego punktu widzenia, często zdarza się, że u jednej osoby występują cechy charakterystyczne dla dwóch lub nawet trzech typów zaprezentowanych przez Hollanda. Powoduje to różnorodne zainteresowanie zawodami, bądź stanowiskami pracy, w obrębie jednego zawodu" - zauważa Rafał Żmuda, właściciel KluczDoKariery.pl.

     Kampania ma na celu wzbudzenie w uczniach zainteresowania swoją przyszłością zawodową oraz dostarczeniem im wiedzy na temat doradztwa zawodowego. Dzięki uzupełnieniu kwestionariusza obszarów i kompetencji zawodowych zwracają oni uwagę na swoje preferencje i predyspozycji. Wynik ten powinien być dodatkowo doprecyzowany podczas spotkania z doradcą zawodowym, który innymi technikami określi kierunek rozwoju zawodowego badanej osoby.

"Kampania docelowo była zaplanowana na okres od 1 września do 31 grudnia, jednak ze względu na częste prośby nauczycieli zdecydowaliśmy się przedłużyć ją do 28 lutego 2013" - informuje Rafał Żmuda. Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie www.wybieram.kluczdokariery.pl. Można tam znaleźć również informacje, jakie szkoły w danym województwie biorą w niej udział.
Alicja Leś   



idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Tańcz, zanim muzyka się skończy.
Żyj, zanim Twoje życie się skończy.
(cytaty bliskie sercu)
maj  7  wtorek
maj  8  środa
[19.00]   (Proszowice)
Paweł Chałupka w programie Widzę to inaczej
maj  9  czwartek
maj  10  piątek
DŁUGOTERMINOWE:


PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
szczegóły
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ