Cieszyn i Północne Morawy, TTRProszowice tam było

Proszowice, 3-08-2023

Duża grupa członków i sympatyków Towarzystwa w piękny lipcowy weekend (29-30 lipca) udała się w kierunku Bielska-Białej. Rozpoczęliśmy spacerując po Rynku w Bielsku przez Plac Chrobrego do ul. 11 listopada w Białej. Następnie udaliśmy się z przewodnikiem w kierunku Cieszyna.

Początek zwiedzania na Wzgórzu Zamkowym, Rotunda, wejście na Wieżę Piastowską, Plac Teatralny, Dominikański, Rynek z Ratuszem. Zwiedzanie nasza trwało do godzin popołudniowych, bowiem wieczorem udaliśmy się na zaproszenie Stowarzyszenia Macierz Ziemi Cieszyńskiej "Koło Drogomyśl" do Drogomyśla.

(fot. TTR Proszowice)

Zostaliśmy serdecznie przywitani przez Zespół Regionalny "Strumień"; wspólne śpiewanie również miało miejsce, a młody Mateusz swoją gwarą regionalną wszystkich zawojował. Był poczęstunek na słono, kwaśno, słodko - regionalnie!

Drugi dzień również był "pracowity". Udaliśmy się do miejscowości Frydek Mistek na spacer w stronę zamku frydeckiego i Kościoła św. Jana Chrzciciela. A to już Czechy. Miasto Kopřivinice i zwiedzanie muzeum samochodów Tatra. To dopiero była gratka!

Można było zobaczyć różne cudeńka, np. samochody osobowe produkowane przez firmę, łącznie z kopią pierwszego automobilu na terenie Austro-Węgier. Następnie krótka przejażdżka do czeskiego miasta Štramberg i spacer po historycznym centrum, wyjście na wieżę zamkową zwaną Trubą. Późnym wieczorem wróciliśmy do Proszowic.

Była to bardzo ciekawa dla nas wycieczka, tam jeszcze nie byliśmy, a warto!

TTR Proszowice

Artykuł pochodzi ze strony: Internetowego Kuriera Proszowskiego
Zapraszamy: https://www.24ikp.pl/serwis/spoleczenstwo/orgpart/ttrp/20230803morawy/art.php