Nasza wycieczka do Sztokholmu

(fot. TTR Proszowice)

Proszowice, 1-09-2021

Bardzo wcześnie rano, w piątek 27 sierpnia nasza dość liczna grupa wyjechała na wycieczkę do Sztokholmu. Po drodze zwiedziliśmy piękny Toruń - miasto Mikołaja Kopernika, ono i jego zabytki zachwycają.

Późnym popołudniem dotarliśmy do Gdańska. Zaokrętowanie na prom i kierunek Szwecja, aby na następny dzień dopłynąć do Nynashamn, a dalej autokarem do Sztokholmu.

(fot. TTR Proszowice)

Sztokholm - największe miasto i stolica Szwecji, położone na 14 wyspach, które łączy 53 mosty nazwane jest Wenecją Północy. Piękne Jezioro Malaren, dom Nobla, XI-wieczny Dworzec Centralny, filharmonia - miejsce wręczania Nagrody Nobla, spacer po starym mieście przez najwęższą uliczką w Sztokholmie, zamek królewski przejazd najdłuższym mostem sztokholmskim - te i inne obiekty zwiedzaliśmy z przewodnikiem.

Następnie powrót, na prom i kierunek Gdańsk. Dopłynęliśmy tam około południa, aby przez kilka godzin zwiedzać miasto.

Gdańsk - miasto nad Motławą, to fantastyczne miejsce do życia, pracy i rozwoju. Największe miasto w północnej Polsce i jedyne takie na świecie. To miasto, gdzie historia splata się z rzeczywistością PIĘKNE. Może jeszcze kiedyś tam wrócimy, zobaczyć po raz drugi Długie Podbrzeże, ulice Mariacką, zwaną ulica Bursztynową, Bazylikę Mariacką czy fontannę Neptuna. I jeszcze wiele, wiele innych zbytków i ciekawych miejsc tego miasta. A warto!

TTR Proszowice

fot. TTR Proszowice
zdjęcia 27/29-08-2021   publikacja: 1-09-2021

Artykuł pochodzi ze strony: Internetowego Kuriera Proszowskiego
Zapraszamy: http://www.24ikp.pl/serwis/spoleczenstwo/orgpart/ttrp/20210901sztokholm/art.php