facebook
Jak rozpoznać samochód zabytkowy?

    Dzisiaj jest wtorek, 20 sierpnia 2019 r.   (232 dzień roku) ; imieniny: Bernarda, Sabiny, Samuela    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   | 
 |   kultura-oświata   |   sport   |   społeczeństwo   |   mieszkańcy   |   natura   |   w szerszej perspektywie   |   foto - relacje   | 
 |   moim zdaniem   |   organizacje, partie...   | 
 z netu, z życia... 
 |   inicjatywy, programy, akcje...   |   nasze wybory   | 

serwis IKP / aktywne społeczeństwo ZP / z netu, z życia / Jak rozpoznać samochód zabytkowy?
O G Ł O S Z E N I A
patronaty IKP


Jak rozpoznać samochód zabytkowy?

(fot. nadesłane)

11-04-2017

     Wbrew pozorom to wcale nie jest takie proste zadanie, jakby się to mogło wydawać. Nie każdy stary pojazd, który obok nas przejeżdża jest przecież zabytkiem. Owszem, historyczne samochody mają przeszłość i są stare ale to nie wystarczy, aby umieścić samochód na liście pojazdów zabytkowych.

     Chcesz dowiedzieć się co świadczy o zabytkowości samochodu? Koniecznie przeczytaj poniższy artykuł, a Twoja ciekawość zostanie w pełni zaspokojona.

Miej oczy szeroko otwarte

     Jeśli jesteś zainteresowany kupnem zabytku lub zwyczajnie chcesz uzupełnić braki w swojej wiedzy to musisz wiedzieć, że o tym czy dany pojazd może być uznany za zabytek czy też nie, w pierwszej kolejności świadczą statystyki. Oczywiście w skrajnych przypadkach można zauważyć pewne odstępstwa od normy, jednak zdecydowana większość zabytkowych aut musi liczyć sobie co najmniej 25 lat, a od 15 lat nie może być już produkowana. Z tego właśnie powodu niektóre z pojazdów, które wyglądają na stare nie mogą być uznane za zabytki, gdyż ich wiek wskazuje na to, że nadal są stosunkowo nowe.

     Uwagę zwrócić należy również na to, co pod maską takiego samochodu. Zbyt duża ingerencja człowieka w budowę samochodu w żadnym wypadku nie jest wskazana. Jeśli ponad 25% oryginalnych części samochodu zostało podmienionych na nieoryginalne zamienniki to niestety taki samochód wcale nie będzie atrakcyjny na rynku klasyków.

Przywileje i obowiązki płynące z posiadania samochodu zabytkowego

     Największą zaletą bycia właścicielem klasyka jest brak konieczności wykonywania przeglądów technicznych, gdyż tego typu pojazdy są z nich całkowicie zwolnione. W dodatku trzeba liczyć się z tym, że wprowadzenie jakichkolwiek zmian w samochodzie będzie musiało być skonsultowane z konserwatorem zabytków, który będzie mógł na nie wyrazić zgodę, ale wcale nie ma takiego obowiązku. Nawet zwyczajna zmiana koloru pojazdu może być trudna do wykonania, gdyż przykładowo kolor w przypadku tego egzemplarza może odgrywać dużą rolę w jego historii.

     Przez jednych uznawana za zaletę, przez innych za wadę - możliwość czasowego zawieszenia ubezpieczenia OC na okres minimum 1 miesiąca. Można zrezygnować z polisy, ale czy warto? Ci co zawiesili a później tego pożałowali zdecydowanie odradzają tego typu rozwiązanie. Lepiej jest wykupić korzystną polisę firmy Sureterm i spać spokojnie, niż przejmować się wszystkim co może się wydarzyć w trakcie jednorazowej jazdy pojazdem czy nawet w czasie jego odrestaurowywania.

red.   



idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Ból to słabość opuszczająca twoje ciało.
(mądrość ludowa)

sierpień  20  wtorek
sierpień  21  środa
sierpień  22  czwartek
sierpień  23  piątek
[18.00]   (Proszowice)
Walne Zebranie w Stowarzyszeniu "Gniazdo - Ziemia Proszowicka"
DŁUGOTERMINOWE:


PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
hierarchia
parametry
miejsce prezentacji
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ