Dzisiaj jest poniedziałek, 04 lipca 2022 r.   (185 dzień roku) ; imieniny: Aureli, Malwiny, Zygfryda    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   | 
 |   kultura-oświata   |   sport   |   społeczeństwo   |   mieszkańcy   |   natura   |   w szerszej perspektywie   |   foto - relacje   | 

serwis IKP / w szerszej perspektywie / Samochód przez internet. Czy jesteśmy na to gotowi?
O G Ł O S Z E N I A
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2022-06-30
USD 4,4825 +0,66%
EUR 4,6806 -0,01%
CHF 4,6904 +0,63%
GBP 5,4429 +0,39%
Wspierane przez Money.pl


Samochód przez internet. Czy jesteśmy na to gotowi?

(fot. media.pkoleasing.pl)

27-07-2021

  • Na pozyskanie samochodu przez internet decyduje się 25% kierowców - wynika z analizy platformy Automarket.pl.
  • Ponad 60% z nich wybiera usługę dostawy samochodu pod dom - bez jazdy testowej i oględzin pojazdu przed podpisaniem umowy ze sprzedawcą.
  • Najczęściej wybierane modele należą do segmentów B i C: Hyundai i30, Skoda Fabia i Fiat 500.
  • Samochody przez internet najczęściej wybierają przedsiębiorcy z dużych miast - głównie mężczyźni w wieku od 31 do 40 lat.
     W pierwszą rocznicę działalności należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego platforma Automarket.pl sprawdziła, jakim zainteresowaniem wśród klientów cieszy się pozyskiwanie samochodów przez internet. Okazuje się, że już 25% wszystkich umów zawieranych w Automarkecie jest w pełni online. Czy można powiedzieć, że polscy kierowcy oswoili się z motozakupami w sieci?

- I tak, i nie. Tak, bo nie mówimy o marginalnym zainteresowaniu, a o świadomym wyborze aż jednej czwartej naszych klientów. Z drugiej jednak strony przygoda branży motoryzacyjnej z e-zakupami, choć dynamicznie się rozwija, trwa od niedawna. Dopiero budujemy świadomość klientów, że poszukiwania sprawdzonego samochodu nie muszą być czasochłonne, bo można go w prosty sposób wyklikać. Jest więc za wcześnie na ogłoszenie, że Polacy oswoili się z pozyskiwaniem aut przez internet. Także dlatego, że nadal tylko nieliczni sprzedawcy dają im możliwość zawarcia transakcji w 100% online. Nie ulega jednak wątpliwości, że znaczenie tego kanału sprzedaży będzie w kolejnych latach rosło - mówi Krzysztof Blinowski z platformy Automarket.pl.

(fot. media.pkoleasing.pl)

Kto i jakie auta wybiera przez internet?

     Pozyskaniem samochodu online najczęściej zainteresowani są mężczyźni (68%). Najwięcej klientów mieści się w przedziałach wiekowych: 31-40 (39%) i 41-50 lat (27%). To z reguły mieszkańcy największych miast (m.in. Warszawa, Katowice, Wrocław). Zainteresowanie rozkłada się mniej więcej po równo wśród klientów indywidualnych (55%) i przedsiębiorców (45%).

- Warto podkreślić, że spośród kierowców podpisujących umowy online, aż 66% zamawia auto z dostawą pod dom. Tym samym rezygnuje z jazdy testowej i bezpośrednich oględzin przed podjęciem decyzji o zakupie, leasingu lub wynajmie pojazdu. To oczywiście nie oznacza, że samochód kupuje się w ciemno. Klienci mają wgląd do pełnej historii serwisowej samochodu, używane auta zawsze obejmujemy gwarancją i dajemy możliwość rezygnacji z umowy w ciągu 5 dni lub przed przejechaniem 300 km - dodaje Krzysztof Blinowski.

     Popularnością cieszą się przede wszystkim samochody z segmentów B i C, czyli pojazdy niższej i średniej klasy, służące głównie do jazdy miejskiej.

Poniżej 5 modeli najczęściej wybieranych przez internet w Automarket.pl:

  1. Hyundai i30 1.4 Classic +,
  2. Skoda Fabia 1.0 TSI Ambition,
  3. Fiat 500 1.2 Pop,
  4. OPEL Astra V 1.6 CDTI Enjoy,
  5. SUZUKI Swift 1.2 Comfort.

Jak chcemy finansować samochody?

     Najpopularniejszą formą finansowania samochodów jest wynajem długoterminowy (40% umów). Na leasing decyduje się 35% klientów, a gotówką płaci 25% kierowców. Z wynajmu korzystają przede wszystkim osoby, które oczekują krótkiego okresu umowy - 85% kontraktów trwa tylko 12 miesięcy, po których klienci zwracają samochód i mogą wynająć kolejny. Co ciekawe, 100% klientów decydujących się na wynajem korzysta z pakietu usług dodatkowych, uwzględniającego w miesięcznym czynszu przeglądy i naprawy samochodu, ubezpieczenie OC/AC, w razie potrzeby auto zastępcze, przechowywanie i wymianę opon oraz koordynację procesu likwidacji szkód.

- Opcję wynajmu długoterminowego najczęściej wybierają osoby, którym w największym stopniu zależy na uproszczonych formalnościach, możliwości zmiany samochodu po krótkim okresie i jak największym wsparciu ze strony firmy leasingowej w trakcie trwania kontraktu. Nie dziwi więc, że w tej grupie klientów odsetek transakcji zawartych w pełni online jest największy i wynosi ponad 50%. Charakterystyczna wśród tych klientów jest też popularność usług dodatkowych, dzięki którym w czasie trwania umowy niemal wszystkie sprawy związane z eksploatacją pojazdu pozostają po stronie firmy leasingowej - zauważa Krzysztof Blinowski z Automarket.pl.

red.   

Źródło: media.pkoleasing.pl



idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Zawsze jest dobry dzień, kiedy otwierasz szczęśliwe oczy.
(ks. Jan Twardowski)
lipiec  4  poniedziałek
lipiec  5  wtorek
lipiec  6  środa
lipiec  7  czwartek
DŁUGOTERMINOWE:


PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
hierarchia
parametry
miejsce prezentacji
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ