Dzisiaj jest poniedziałek, 04 lipca 2022 r.   (185 dzień roku) ; imieniny: Aureli, Malwiny, Zygfryda    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   | 
 |   kultura-oświata   |   sport   |   społeczeństwo   |   mieszkańcy   |   natura   |   w szerszej perspektywie   |   foto - relacje   | 

serwis IKP / w szerszej perspektywie / Doceniamy wygodę i elastyczność pracy zdalnej, ale tęsknimy za interakcjami z zespołem
O G Ł O S Z E N I A
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2022-06-30
USD 4,4825 +0,66%
EUR 4,6806 -0,01%
CHF 4,6904 +0,63%
GBP 5,4429 +0,39%
Wspierane przez Money.pl


Doceniamy wygodę i elastyczność pracy zdalnej, ale tęsknimy za interakcjami z zespołem

(fot. media-provident.pl)

11-05-2021

     Niemal co trzeci Polak, którego pracę można było wykonywać z domu, w ciągu ostatniego roku całkowicie, albo niemal całkowicie przeszedł na tryb zdalny - wynika z Barometru Providenta. Choć prawie połowa z nas uważa, że praca z domu jest wygodniejsza, tęsknimy za kontaktem z ludźmi i możliwością przedyskutowania zawodowych kwestii w zespole.

     Ponad 3/4 respondentów przepytanych w ramach Barometru Providenta, przed pandemią nie miało okazji pracować zdalnie. W trakcie roku spędzonego w warunkach pandemii, wśród badanych, których pracę można wykonywać poza miejscem zatrudnienia (ok. 35 proc. wszystkich ankietowanych), tylko niecałe 10 proc. nie korzystało z tej możliwości. Natomiast 31 proc. całkowicie lub prawie całkowicie przeszło na tryb zdalny, a niemal 34 proc. często pracowało z domu. 1/4 respondentów na home office bywała tylko sporadycznie.

Lubimy pracować z domu, ale wciąż mamy na co narzekać

     W porównaniu z ubiegłoroczną edycją Barometru Providenta na temat pracy zdalnej, odsetek osób preferujących ten tryb wzrósł o niemal 5 pp. (z 40,7 proc. do 45,4 proc.). Natomiast udział osób, które zdecydowanie wolą wykonywać swoje obowiązki w biurze pozostał na podobnym poziomie około 1/3 respondentów. Co 5. badany za najwygodniejszy model uznał hybrydę, elastycznie łączącą pracę stacjonarną oraz zdalną.

Provident_Infografika_Home Office
(fot. media-provident.pl)
- Rok pracy zdalnej na tak dużą skalę był wyzwaniem nie tylko dla przedsiębiorstw, ale przede wszystkim dla pracowników, którzy na nowo musieli osiągnąć równowagę pomiędzy życiem prywatnym a pracą - zauważa Karolina Łuczak, Rzeczniczka Provident Polska. - Jak pokazało badanie Barometr Providenta, doświadczenie pracy z domu w niewielkim stopniu wpłynęło na nasz stosunek do tego trybu wykonywania zadań zawodowych. Choć lubimy pracować w domu, wciąż, jak na samym początku pandemii, brakuje nam kontaktu z ludźmi, w tym ze współpracownikami - dodaje Karolina Łuczak.

     Na brak kontaktu z ludźmi narzeka prawie połowa wśród respondentów, którzy mają za sobą doświadczenie pracy zdalnej. Dodatkowe 36 proc. wskazuje, że brak im integracji z osobami ze swojej firmy. Niewiele mniejszy odsetek deklaruje, że problemem są dla nich domowe "rozpraszacze" jak dzieci, rodzina, współlokatorzy, telewizja, zwierzęta domowe. Te same czynniki stanowiły TOP 3 minusów pracy zdalnej w ubiegłorocznej edycji badania.

     W przypadku najczęściej podawanych zalet pracy z domu, dwie najważniejsze zachowały swoją pozycję z zeszłego roku. Wciąż najbardziej doceniamy oszczędność czasu na dojazd do pracy (61,5 proc.) oraz ciszę i spokój w mieszkaniu (42,8 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się możliwość elastycznego godzenia obowiązków domowych z pracą (40,6 proc), która wyprzedziła zajmujący tę pozycję w 2020 r. brak dress code'u (38,3 proc.).

- Nasze doświadczenia pracy zdalnej bardzo się od siebie różnią - niektórych cieszy cisza w mieszkaniu, inni zwracają uwagę na takie rozpraszacze jak chociażby telewizor - zauważa Karolina Łuczak. - Wiele zależy na pewno od tego jak wyglądała nasza codzienność w biurze i czy odbieraliśmy ją jako komfortową. Ważnym czynnikiem jest także płeć. Kobiety częściej skarżą się, że w pracy przeszkadzają im dzieci czy inni członkowie rodziny. Także kwestie związane z brakiem kontaktu z ludźmi są dla nich bardziej dotkliwe - podkreśla.

Wydajność w domowym biurze

     Niemal 64 proc. badanych ma wydzielone specjalne miejsce w domu, przeznaczone tylko do pracy. Ponad połowa respondentów (58,4 proc.) deklaruje, że pracuje z taką samą efektywnością jak w biurze. Jednocześnie aż 42,5 proc. przyznaje, że praca zajmuje im więcej godzin niż wcześniej - przy czym dotyczy to częściej kobiet. Zadeklarowało tak 51 proc. respondentek pracujących zdalnie i zaledwie 32,8 proc. mężczyzn wykonujących swoje obowiązki zawodowe w tym samym trybie.

- Na czas naszej pracy wpływają także pozazawodowe obowiązki, którymi zajmujemy się w domu. Niecałe 27 proc. respondentów deklaruje, że nie zdarza im się oderwać od pracy zdalnej, aby zająć się innymi sprawami - mówi pani Karolina.

     Kobiety w trakcie pracy zdalnej najczęściej zajmują się gotowaniem (52,8 proc.), praniem (49,2 proc.) oraz sprzątaniem mieszkania (38,9 proc.). Panowie najczęściej gotują (39,6 proc.), a także sprzątają mieszkanie (39,5 proc.) oraz robią zakupy online (24,9 proc.).

Praca zdalna w Provident Polska

- Od początku pandemii wkładamy wiele wysiłku w zapewnienie pracownikom poczucia komfortu w trakcie pracy zdalnej. Priorytetem jest troska o ich kondycję psychiczną i fizyczną - zauważa Agnieszka Krajnik, Koordynator ds. CSR, Provident Polska. - Bardzo ważną kwestią było dla nas podtrzymanie i umocnienie relacji w zespole oraz z kadrą zarządzającą. W warunkach pracy zdalnej staraliśmy się stworzyć tzw. coffee moments - swobodne spotkania, podczas których można chwilę porozmawiać na tematy niezwiązane z pracą. Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej wśród naszych pracowników, udało nam się utrzymać efektywną komunikację w zespołach, mimo zmiany trybu pracy - dodaje Agnieszka Krajnik.

     85 proc. ankietowanych pracowników Provident Polska zaznacza, że mimo home office, są w stanie utrzymać kontakt z kolegami z pracy, a 66 proc. uważa, że jest on wystarczający. Ponad 50 proc. badanych zadeklarowało także, że codziennie kontaktuje się ze swoim przełożonym.

red.   

Źródło: media-provident.pl


O badaniu: Barometr Providenta to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zostało zrealizowane przez Danae Sp. z o.o. metodą CAWI na próbie N=1115 dorosłych Polaków, w kwietniu 2021 roku.



idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Zawsze jest dobry dzień, kiedy otwierasz szczęśliwe oczy.
(ks. Jan Twardowski)
lipiec  4  poniedziałek
lipiec  5  wtorek
lipiec  6  środa
lipiec  7  czwartek
DŁUGOTERMINOWE:


PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
hierarchia
parametry
miejsce prezentacji
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ