facebook
Ochrona zdrowia i rozwój umiejętności najważniejszymi benefitami w czasie pandemii

    Dzisiaj jest poniedziałek, 18 stycznia 2021 r.   (18 dzień roku) ; imieniny: Beatrycze, Małgorzaty, Piotra    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   |   praca-Jobsora   | 
 |   kultura-oświata   |   sport   |   społeczeństwo   |   mieszkańcy   |   natura   |   w szerszej perspektywie   |   foto - relacje   | 

serwis IKP / w szerszej perspektywie / Ochrona zdrowia i rozwój umiejętności najważniejszymi benefitami w czasie pandemii
O G Ł O S Z E N I A


Ochrona zdrowia i rozwój umiejętności najważniejszymi benefitami w czasie pandemii

(fot. ManpowerGroup)

24-11-2020

     Jakie benefity w trakcie pandemii są najbardziej pożądane przez pracowników? To prywatna opieka medyczna oraz rozwiązania związane ze szkoleniami i rozwojem. Respondenci badania ManpowerGroup i HRlink, wybierając trzy kluczowe świadczenia, wskazali również dodatkowe dni wolne od pracy. Co ciekawe o potrzebie wsparcia psychologicznego mówi jedynie 8% ankietowanych. Jednocześnie to jedno z rozwiązań, o jakie w pandemii firmy najczęściej rozbudowywały pakiet świadczeń pozapłacowych. Raport potwierdza również, że atrakcyjniejszy zestaw benefitów to motywator do zmiany pracy jedynie dla 1% pracowników.

     Respondenci badania ManpowerGroup i HRlink zapytani o trzy najważniejsze dla nich świadczenia pozapłacowe wytypowali na pierwszym miejscu prywatną opiekę medyczną, wymienianą przez 65% badanych. Na podium znajdują się również benefity związane ze szkoleniami i rozwojem (59%) oraz dodatkowe dni wolne od pracy (36%). Znaczna część pracowników wspomina także o ubezpieczeniu na życie (31%) oraz dofinansowaniu do nauki języków obcych (30%). Najmniejszym zainteresowaniem cieszą się wsparcie psychologiczne (8%) oraz eventy integracyjne (9%).

- Obszar zdrowia zyskał na znaczeniu dla większości pracowników, a możliwość zapewnienia wsparcia lekarskiego dla siebie i rodziny stała się kluczowym priorytetem w obliczu rosnącej liczby zachorowań na koronawirusa. Z tego powodu pierwsze miejsce prywatnej opieki medycznej nie jest zaskoczeniem - mówi Katarzyna Pączkowska, dyrektor rekrutacji stałej w Manpower. - Kolejnym wymienianym przez pracowników obszarem jest rozwój i dostęp do szkoleń, na które warto spojrzeć z kilku perspektyw. Po pierwsze pandemia i dążenie do redukcji kosztów w firmach mogły spowodować zmniejszenie oferty szkoleniowej dla pracowników. W tradycyjnym modelu pracownicy spotykali się wspólnie w sali szkoleniowej, co w dobie rekomendowanego dystansu oraz braku grupowych spotkań znacząco zawęziło pole możliwości firm, co więcej pracodawcy często nie byli przystosowani do oferowania szkoleń zdalnie. Natomiast ambicje pracowników w zakresie podnoszenia swoich kwalifikacji i kompetencji nawet wzrosły, co może mieć związek także z koniecznością pozyskania nowych umiejętności, które są niezbędne w obecnym czasie. Są to na przykład wirtualne negocjacje i obsługa klienta czy komunikacja oraz zarządzanie w zdalnym zespole - dodaje ekspertka Manpower.

(fot. ManpowerGroup)

     Co ciekawe 12% badanych potwierdziło, że pandemia zmieniła ich oczekiwania od pracodawców w zakresie świadczeń pozapłacowych. W jaki sposób? W tej grupie najwięcej osób mówi o malejącej roli kart uprawniających do korzystania z obiektów sportowych i spotkań integracyjnych, a jednocześnie rosnącej roli prywatnej opieki medycznej. W przypadku 88% badanych nowa rzeczywistość nie miała wpływu na oczekiwania względem benefitów.

- Polacy częściej muszą sprostać jednocześnie obowiązkom pracownika i rodzica-nauczyciela. Pracując z domu, niekiedy wyzwaniem jest utrzymanie odpowiedniego balansu pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym, stąd oczekiwanie dodatkowych dni na odpoczynek. Jednocześnie z listy benefitów zniknęła praca zdalna, która w ubiegłych latach była traktowana jako ciekawa możliwość, a obecnie staje się standardem. Z kolei wsparcie psychologiczne mogło być oferowane w postaci webinarów ze specjalistami, wirtualnych spotkań motywacyjnych, które mogły zostać potraktowane jako forma szkoleń i rozwoju. Polacy nadal raczej niechętnie w miejscu pracy mówią o wyzwaniach związanych z radzeniem sobie ze stresem, ze zmianą, utrzymaniem zdrowego stylu życia. Natomiast świadomi pracodawcy dostrzegają potrzebę długofalowego zadbania o ogólnie rozumiany dobrostan pracowników, bo dzięki temu organizacja działa efektywniej - podsumowuje Katarzyna Pączkowska.

Benefity w nowej rzeczywistości - odpowiedź firm na pandemię

     W wyniku pandemii co dziesiąty pracodawca zdecydował się na rozszerzenie pakietu świadczeń pozapłacowych. W tej grupie firmy najczęściej wybierały dodatkowe szkolenia wewnętrzne, przeważnie związane z zarządzaniem sobą w czasie pracy lub efektywną pracą na home-office (50%), wsparcie psychologiczne pracownika (33%) oraz dodatkowe dni wolne od pracy (25%). Co czwarta firma w warunkach nowej rzeczywistości podjęła decyzję o rezygnacji z niektórych świadczeń, najczęściej wybierając kartę uprawniającą do korzystania z obiektów sportowych (72% w tej grupie), szkolenia i rozwój (31%) a także dofinansowanie do nauki języków obcych (17%). W przypadku 63% przedsiębiorstw pakiet benefitów pozostał bez zmian, a 6% firm pozostało przy obecnej liczbie, ale zmieniły oferowane rozwiązania.
Link do raportu poniżej:



red.   


Badanie ManpowerGroup i HRlink zostało zrealizowane w dn. 7-24 sierpnia br. na reprezentatywnej grupie 130 firm oraz 558 pracowników. Przeprowadzone z wykorzystaniem metody CAWI (badanie online). Dane o dostępnych ofertach pracy i liczbie ich publikacji pochodzą z panelu administracyjnego systemu ATS HRlink i odzwierciedlają realizację procesów rekrutacyjnych w okresach: od 1.01.2019 do 31.07.2019 oraz od 1.01.2020 do 31.07.2020.



idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Najlepszym podziękowaniem jest miłość.
(bł. Arnold Janssen)
styczeń  18  poniedziałek
styczeń  19  wtorek
styczeń  20  środa
styczeń  21  czwartek
DŁUGOTERMINOWE:


PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
hierarchia
parametry
miejsce prezentacji
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ