facebook
Kodowanie w kościeleckiej bibliotece

    Dzisiaj jest poniedziałek, 17 czerwca 2019 r.   (168 dzień roku) ; imieniny: Laury, Leszka, Marcjana    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   | 
 |   kultura-oświata   |   sport   |   społeczeństwo   |   mieszkańcy   |   natura   |   w szerszej perspektywie   |   foto - relacje   | 
 |   życie kulturalne   |   aktualności oświatowe   | 
 wiadomości z bibliotek 
 |   historia, pamięć   |   Nieskończenie Niepodległa   | 

serwis IKP / kultura-oświata / wiadomości z bibliotek / Kodowanie w kościeleckiej bibliotece
O G Ł O S Z E N I A
patronaty IKP


Kodowanie w kościeleckiej bibliotece

(fot. GBP Kościelec)
(fot. GBP Kościelec)

Kościelec, 5-06-2019

     Biblioteka kojarzy nam się głównie z wypożyczaniem książek. To jest jedno z jej podstawowych zadań, ale nie tylko. O tym, że w bibliotece można robić jeszcze inne ciekawe rzeczy, przekonali się uczniowie Szkoły Podstawowej w Kościelcu.

     W maju klasy: I, II i Oddział Przedszkolny "C" wzięły udział w zajęciach z kodowania z robotem edukacyjnym Photon, które zorganizowała dla nich Biblioteka Publiczna w Kościelcu. Trzy roboty edukacyjne Photon wraz z tabletami i zamieszczonymi w nich aplikacjami do kodowania, biblioteka w Kościelcu pożyczyła z Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Proszowicach.

     Podczas zorganizowanych spotkań dzieci na początek dowiedziały się parę rzeczy na temat kodowania, a mianowicie, że mamy z nim do czynienia w codziennym życiu przy wykonywaniu różnorodnych czynności, bo przecież kodowanie to tworzenie przepisów i instrukcji, według których wykonujemy określone zadania. Następnie bawiliśmy się w kodowanie, wykonując ćwiczenia na tablicy, by wreszcie przystąpić do pracy z robotami.

     Uczniowie dowiedzieli się, że będą programować roboty, by wykonywały określone polecenia. Najpierw uruchomiliśmy roboty i aplikację na tabletach "Photon Coding" służącą do programowania robotów. Uczniowie pracowali na poziomie dla początkujących i poznali kilka podstawowych i wybranych funkcji robota, które może on wykonywać za pomocą wspomnianej aplikacji. A więc na zaprogramowanej przez nas trasie może poruszać się w różnych kierunkach, może wydawać dźwięki, także te które sami nagramy, może zmieniać kolor czułek i oczu oraz wchodzić w interakcje np. będzie reagował na dotyk, po dotknięciu ręką pójdzie dalej.

(fot. GBP Kościelec)

     Po ogólnym pokazie pracy robotów uczniowie zostali podzieleni na trzy grupy. Najpierw mogli się sami bliżej zapoznać z funkcjami i możliwościami robotów, a następnie mieli za zadanie zaprogramować mu trasę, podczas której robot wykona wspominanie wcześniej polecenia.

     Uczniom, we wszystkich trzech grupach, zajęcia bardzo się podobały. Widać było ich ciekawość i zainteresowanie. Dzieci nauczyły się nowych rzeczy. Każdy chciał choć przez chwilę posterować robotem. Zaproponowanie przez bibliotekę zajęcia miały głównie charakter zabawowy i były wprowadzeniem do kodowana.

Monika Zwolińska-Klimczyk   

(fot. GBP Kościelec)


idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Najlepszym sposobem, by zrealizować własne sny, jest się obudzić.
(Paul Valery)
czerwiec  17  poniedziałek
[17.00]   (Proszowice)
Spektakl taneczny "Gwiezdne historie"
czerwiec  18  wtorek
[18.00]   (Kraków)
Trzeci Rzym. Ewangelia według Kremla - spotkanie w KKW
czerwiec  19  środa
czerwiec  20  czwartek
DŁUGOTERMINOWE:


PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
hierarchia
parametry
miejsce prezentacji
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ