Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?
|
(fot. nadesłane) |
9-07-2019
Troska o dotychczasowych klientów i starania dotyczące aktywnego pozyskiwania nowych są bardzo elementami każdego biznesu. W ostatecznie bez odbiorców przedsiębiorstwo nie może funkcjonować. Kiedy i po jakie gadżety reklamowe sięgają najczęściej polscy biznesmeni?
W jaki sposób polscy przedsiębiorcy postrzegają upominki reklamowe?
Jak wychodzi z badania "Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy", przeprowadzonego w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, polscy właściciele firm chętnie korzystają z możliwości wręczania gadżetów reklamowych. Choć przedsiębiorcy są w pełni świadomi siły reklamy w sieci, wciąż wielu z nich przyznaje, że najskuteczniejszym i najtańszym nośnikem są klasyczne upominki. Zdaniem zdecydowanej większości biorących udział w ankiecie (70,7%), drobne upominki są wydajnym sposobem popularyzacji firmy. Warto mieć to na uwadze, decydując się na nabycie gadżetów firmowych, takich jak klips na notatki, płócienna torba na zakupy czy piersiówka z logotypem marki. Jeżeli szukasz mniej popularnych gadżetów, możesz zdecydować się na gadżet taki jak peleryna przeciwdeszczowa dla dzieci swoich pracowników. Szeroki wybór firmowych gadżetów ze spersonalizowanym nadrukiem posiada tampogadzet.pl.
|
(fot. nadesłane) |
Jaki odsetek polskich przedsiębiorców korzysta z gadżetów reklamowych do działań promocyjnych?
Wyniki badania z 2015 roku świadczą o tym, że duża część menedżerów, bo aż 82,93%, decyduje się na nabycie produktów reklamowych celem kształtowania pozytywnego wizerunku swojej firmy - w oczach dotychczasowych i przyszłych klientów. Pośród najważniejszych kryteriów, jakie szefowie firm biorą pod uwagę, decydując się na nabycie firmowych upominków, znajdują się aspekty takie jak:
- jakość (68,2%) - przedsiębiorcy, chcący wręczyć swoim klientom upominek, coraz częściej szukają wysokowartościowych i niepowtarzalnych przedmiotów, dopasowanych do preferencji danego kontrahenta,
- cena (63,4%) - szefowie firm zmagający się z świecącymi pustkami firmowymi budżetami muszą szukać takich gadżetów, których stosunek ceny do jakości jest dobry;
- wygląd (65,8%) - menadżerom zależy na tym, aby dawane przez nich prezenty były doskonałe i dopracowane; ważny jest nie tylko sam prezent, ale i jego zewnętrzne opakowanie; wśród najchętniej wybieranych znajdują się gadżety takie jak płócienna torba na zakupy; jest to dobry wybór, gdyż z jednej strony jest w pełni funkcjonalny, z drugiej zaś pokazuje, że firmie bliska jest idea ekologii i ochrony środowiska naturalnego; pozwala jej to budować korzystny wizerunek w oczach klientów;
- funkcjonalność (56,1%) - przedsiębiorcy nadal mocno pragmatycznie patrzą na dawanie upominków, starając się, aby posiadały one charakter użytkowy; z tego także powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na zakup firmowych kalendarzy ułatwiających planowanie czy produktów takich jak peleryny przeciwdeszczowe - sprawdzających się zwłaszcza w przypadku klientów przyjeżdżających do pracy rowerem lub działających na otwartym terenie; część przedsiębiorców zamawia też peleryny przeciwdeszczowe dla dzieci swoich pracowników - wtedy wykonuje na nich firmowy nadruk.
Po które gadżety reklamowe przedsiębiorcy sięgają najchętniej?
Polscy przedsiębiorcy najczęściej wybierają artykuły promocyjne w postaci artykułów piśmienniczych (63,4%), kalendarzy (60,98%) i artykułów biurowych (53,6%). Są to na tyle uniwersalne prezenty, że znajdują zastosowanie w wielu branżach; są również na tyle funkcjonalne, że nie będą leżeć zakurzone w szufladzie. Dobrej jakości materiały z tej kategorii można zdobyć w odpowiedniej cenie - widać zatem wyraźnie, że artykuły te spełniają najważniejsze kryteria, które przedsiębiorcy biorą pod uwagę podczas podejmowania decyzji zakupowych. A komu zwykle je wręczają? Zgodnie z tymi samymi badaniami, najczęstszą grupą obdarowanych są kontrahenci (73,1%), z czego nieco bardziej uprzywilejowani są klienci nowi (68,2%) względem klientów stałych (63,4%). Do okazji idealnych do wręczania upominków firmowych właściciele firm zaliczają przede wszystkim wydarzenia takie jak targi branżowe (58,5%), okres świąt (51,2%) oraz eventy (39%).
Dlaczego warto zainwestować w praktyczne upominki firmowe?
Podarowanie gadżetów reklamowych klientom może dać firmie konkretne korzyści w obszarze:
- utrwalenia marki wśród odbiorców i ich najbliższych;
- promocji produktów oraz usług firmy;
- wzmocnienia pozytywnego wizerunku marki;
- budowania dobrych skojarzeń z marką;
- prezentacji hasła przewodniego czy idei danej firmy.
Korzyści wynikające z obdarowywania klientów i kontrahentów akcesoriami firmowymi przewyższają zatem poniesione nakłady. Dobrze pamiętać i o tym, że księgowy może zaliczyć wydatki związane z zakupem gadżetów firmowych jako koszty reprezentacji i promocji, w wyniku czego odliczyć od nich podatek VAT. Duża część przedsiębiorców wylicza liczne zalety, które wiążą się z docenianiem swoich obecnych i nowych klientów małymi prezentami.
red.
|
|
|