"e-Składka" eliminuje błędy w przelewach do ZUS

(fot. zbiory IKP)

Kraków, 11-04-2018

     Projekt "e-Składka" to strzał w dziesiątkę. Trzy miesiące opłacania składek na Indywidualne Numery Rachunków Składkowych przez przedsiębiorców wyeliminowały błędy, z którymi przedsiębiorcy borykali się przez wiele lat. Nowy sposób opłacania składek od 1 stycznia br. spowodował, że przelewy na konta ZUS wpływają bez błędów.

     Opłacanie składek nie wiąże się już z koniecznością wypełniania trzech lub czterech oddzielnych przelewów. Suma składek opłacona zostaje jednym zwykłym przelewem - podobnie jak opłaty za gaz czy prąd. Dla przedsiębiorcy jest łatwiej i szybciej.

     W województwie małopolskim od początku roku do końca marca przedsiębiorcy przekazali 703 338 wpłat z czego do krakowskiego oddziału ZUS i podległych mu placówek wpłynęło 360 389 wpłat na kwotę 3 070 395 864,39 zł.

     W ubiegłym roku średnia pomyłek w opisie wpłat do ZUS w kraju miesięcznie wyniosła 23 tysiące. W każdym przypadku ZUS prowadził postępowanie wyjaśniające. Od zmiany w rozliczeniach i wprowadzeniu e-składki liczba błędnych przelewów zmniejszyła się. Głównie ma to związek z opisem wpłaty oraz numerami rachunków na które przedsiębiorcy odrębnie wpłacali składki. W styczniu br. do ZUS w kraju wpłynęło nieco ponad 40 błędnych wpłat, w marcu już tylko 28. Od 1 stycznia sumę składek przedsiębiorca opłaca jedną wpłatą na indywidualny numer rachunku składkowego (NRS). ZUS wpłatę rozlicza i automatycznie księguje.

Ważne:

     ZUS wysyła do przedsiębiorców informację o rozliczeniu konta. W liście nie tylko znajduje się saldo, ale również zasady i sposób opłacania i rozliczenia składek. Wysyłka korespondencji zakończy się z końcem maja. Co ważne, płatnicy otrzymają w listach bieżącą informację o rozliczeniach, które zostały zaksięgowane do dnia wysyłki korespondencji. Jeżeli płatnik otrzyma korespondencję w maju będzie tam okres rozliczeniowy od stycznia do kwietnia.

     Informacje na temat rozliczenia wpłaty można również uzyskać u doradcy płatnika składek na Sali Obsługi klientów w każdej placówce ZUS. Innym rozwiązaniem jest kontakt z pracownikiem Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem 22 560 1600 lub na www.eskladka.pl.

p.o. regionalnego rzecznika ZUS w Małopolsce - Bożena Bielawska   

Artykuł pochodzi ze strony: Internetowego Kuriera Proszowskiego
Zapraszamy: https://www.24ikp.pl/redakcja/archiwum/2018/04/20180411zus_eskladka/art.php