Skuteczny e-mail marketing

(fot. pixabay.com)

3-01-2017

     Praktycznie każdy z nas posiada jedną lub kilka skrzynek pocztowych, które służą nam do pracy i nie tylko. Codziennie mamy więc styczność z newsletterami czy powiadomieniami z portali społecznościowych, które w większości uznajemy za spam. I tu pojawia się pytanie, czy działania marketingowe prowadzone przy wykorzystaniu skrzynek pocztowych nadal przynoszą zamierzone skutki?

Nie lubimy ale nie rezygnujemy

     Dotychczas przeprowadzone badania pokazują, że odbiorcy nie przepadają za otrzymywaniem na swoje poczty reklam, jednak mało który z konsumentów zadeklarował, że chciałby z nich całkowicie zrezygnować. Powinno to być sygnałem dla marketingowców, że należy pozyskać opinie potencjalnych klientów i zobaczyć gdzie leży problem.

     Zdecydowana większość badanych uznała, że reklamy przychodzą do nich zbyt często. Chcieliby również mieć możliwość samodzielnego zarządzania częstotliwością z jaką reklamy lądują w ich skrzynkach pocztowych. Dodatkowo personalizacja ze względu na wiek, płeć czy miejsce zamieszkania nie jest już niczym dziwnym i większość firm wykorzystuje ją w swoich wiadomościach e-mail, dlatego wypadałoby się bardziej wysilić, by pozyskać nowego klienta.

Potrzeby odbiorcy na pierwszym miejscu

      Zgodnie z tym co twierdzi William Holeksa z jednej z najpopularniejszych londyńskich agencji marketingowych Internetum (https://www.internetum.com/marketing/), Digital Marketing to klucz do sukcesu w marketingu, trzeba tylko wiedzieć w jaki sposób i z których jego narzędzi korzystać, by nasze działania przyniosły zamierzone rezultaty.

     Przede wszystkim trzeba stworzyć dobrą bazę danych. Mówiąc dobrą mamy na myśli, że zawiera ona kontakt do użytkowników, którzy mogliby być zainteresowani naszą ofertą. Przykładowo właściciel psa nie będzie zainteresowany kupnem karmy dla kota, a właściciel kota karmy dla psa. Jeśli dopasujemy reklamę do grona odbiorców to istnieje większa szansa, że osiągniemy sukces.

     Warto również obserwować działania danego użytkownika w Internecie. Śledzić to jakie strony internetowe przegląda oraz na jakich najczęściej dokonuje zakupów. Ważne też jest w jakich przedziałach cenowych znajdują się zakupione przez niego produkty. Nie powinien umknąć naszej uwadze również czas, w jakim użytkownik prowadzi swoje działania w Internecie. Efektywność reklamy zależy od wielu czynników, dlatego zadaniem marketingowców jest pozyskać wiedzę na ich temat i skutecznie ją wykorzystać.

red.   

Artykuł pochodzi ze strony: Internetowego Kuriera Proszowskiego
Zapraszamy: https://www.24ikp.pl/redakcja/archiwum/2017/01/20170103mail/art.php