facebook
Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?

    Dzisiaj jest środa, 18 września 2019 r.   (261 dzień roku) ; imieniny: Ireny, Irminy, Stanisława    
 |   serwis   |   wydarzenia   |   informacje   |   skarby Ziemi Proszowskiej   |   Redakcja   |   tv.24ikp.pl   |   działy autorskie   | 
 |   struktura powiatu   |   nasze parafie   |   konkursy   |   prossoviana   |   zaduszki ZP   |   poszukujemy   |   okaż serce INNYM   |   porady, informacje...   |   różne RAS   |   RAS-2   | 

serwis IKP / informacje / różne RAS... / Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?
O G Ł O S Z E N I A
patronaty IKP


Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?

(fot. nadesłane)

9-07-2019

     Troska o dotychczasowych klientów i starania dotyczące aktywnego pozyskiwania nowych są bardzo elementami każdego biznesu. W ostatecznie bez odbiorców przedsiębiorstwo nie może funkcjonować. Kiedy i po jakie gadżety reklamowe sięgają najczęściej polscy biznesmeni?

W jaki sposób polscy przedsiębiorcy postrzegają upominki reklamowe?

     Jak wychodzi z badania "Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy", przeprowadzonego w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, polscy właściciele firm chętnie korzystają z możliwości wręczania gadżetów reklamowych. Choć przedsiębiorcy są w pełni świadomi siły reklamy w sieci, wciąż wielu z nich przyznaje, że najskuteczniejszym i najtańszym nośnikem są klasyczne upominki. Zdaniem zdecydowanej większości biorących udział w ankiecie (70,7%), drobne upominki są wydajnym sposobem popularyzacji firmy. Warto mieć to na uwadze, decydując się na nabycie gadżetów firmowych, takich jak klips na notatki, płócienna torba na zakupy czy piersiówka z logotypem marki. Jeżeli szukasz mniej popularnych gadżetów, możesz zdecydować się na gadżet taki jak peleryna przeciwdeszczowa dla dzieci swoich pracowników. Szeroki wybór firmowych gadżetów ze spersonalizowanym nadrukiem posiada tampogadzet.pl.

(fot. nadesłane)

Jaki odsetek polskich przedsiębiorców korzysta z gadżetów reklamowych do działań promocyjnych?

     Wyniki badania z 2015 roku świadczą o tym, że duża część menedżerów, bo aż 82,93%, decyduje się na nabycie produktów reklamowych celem kształtowania pozytywnego wizerunku swojej firmy - w oczach dotychczasowych i przyszłych klientów. Pośród najważniejszych kryteriów, jakie szefowie firm biorą pod uwagę, decydując się na nabycie firmowych upominków, znajdują się aspekty takie jak:
  • jakość (68,2%) - przedsiębiorcy, chcący wręczyć swoim klientom upominek, coraz częściej szukają wysokowartościowych i niepowtarzalnych przedmiotów, dopasowanych do preferencji danego kontrahenta,
  • cena (63,4%) - szefowie firm zmagający się z świecącymi pustkami firmowymi budżetami muszą szukać takich gadżetów, których stosunek ceny do jakości jest dobry;
  • wygląd (65,8%) - menadżerom zależy na tym, aby dawane przez nich prezenty były doskonałe i dopracowane; ważny jest nie tylko sam prezent, ale i jego zewnętrzne opakowanie; wśród najchętniej wybieranych znajdują się gadżety takie jak płócienna torba na zakupy; jest to dobry wybór, gdyż z jednej strony jest w pełni funkcjonalny, z drugiej zaś pokazuje, że firmie bliska jest idea ekologii i ochrony środowiska naturalnego; pozwala jej to budować korzystny wizerunek w oczach klientów;
  • funkcjonalność (56,1%) - przedsiębiorcy nadal mocno pragmatycznie patrzą na dawanie upominków, starając się, aby posiadały one charakter użytkowy; z tego także powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na zakup firmowych kalendarzy ułatwiających planowanie czy produktów takich jak peleryny przeciwdeszczowe - sprawdzających się zwłaszcza w przypadku klientów przyjeżdżających do pracy rowerem lub działających na otwartym terenie; część przedsiębiorców zamawia też peleryny przeciwdeszczowe dla dzieci swoich pracowników - wtedy wykonuje na nich firmowy nadruk.

Po które gadżety reklamowe przedsiębiorcy sięgają najchętniej?

     Polscy przedsiębiorcy najczęściej wybierają artykuły promocyjne w postaci artykułów piśmienniczych (63,4%), kalendarzy (60,98%) i artykułów biurowych (53,6%). Są to na tyle uniwersalne prezenty, że znajdują zastosowanie w wielu branżach; są również na tyle funkcjonalne, że nie będą leżeć zakurzone w szufladzie. Dobrej jakości materiały z tej kategorii można zdobyć w odpowiedniej cenie - widać zatem wyraźnie, że artykuły te spełniają najważniejsze kryteria, które przedsiębiorcy biorą pod uwagę podczas podejmowania decyzji zakupowych. A komu zwykle je wręczają? Zgodnie z tymi samymi badaniami, najczęstszą grupą obdarowanych są kontrahenci (73,1%), z czego nieco bardziej uprzywilejowani są klienci nowi (68,2%) względem klientów stałych (63,4%). Do okazji idealnych do wręczania upominków firmowych właściciele firm zaliczają przede wszystkim wydarzenia takie jak targi branżowe (58,5%), okres świąt (51,2%) oraz eventy (39%).

Dlaczego warto zainwestować w praktyczne upominki firmowe?

Podarowanie gadżetów reklamowych klientom może dać firmie konkretne korzyści w obszarze:
  • utrwalenia marki wśród odbiorców i ich najbliższych;
  • promocji produktów oraz usług firmy;
  • wzmocnienia pozytywnego wizerunku marki;
  • budowania dobrych skojarzeń z marką;
  • prezentacji hasła przewodniego czy idei danej firmy.
    Korzyści wynikające z obdarowywania klientów i kontrahentów akcesoriami firmowymi przewyższają zatem poniesione nakłady. Dobrze pamiętać i o tym, że księgowy może zaliczyć wydatki związane z zakupem gadżetów firmowych jako koszty reprezentacji i promocji, w wyniku czego odliczyć od nich podatek VAT. Duża część przedsiębiorców wylicza liczne zalety, które wiążą się z docenianiem swoich obecnych i nowych klientów małymi prezentami.

red.   



idź do góry powrót


 warto pomyśleć?  
Różnorodność jest przyprawą, która nadaje życiu cały smak.
(William Cowper)

wrzesień  18  środa
[19.00]   (Jazdowiczki)
zebranie wiejskie
wrzesień  19  czwartek
wrzesień  20  piątek
[10.00]   (Proszowice)
warsztaty "Z pracowitą pszczółką"
[18.00]   (Szczytniki)
zebranie wiejskie
[19.00]   (Łaganów)
zebranie wiejskie
wrzesień  21  sobota
[10.00]   (Kraków)
koncert Pawła Wójcika i Tomasza Sarniaka w Krakowskim Teatrze Variete
[18.00]   (Szklana)
zebranie wiejskie
DŁUGOTERMINOWE:
PRZYJACIELE  Internetowego Kuriera Proszowskiego
strona redakcyjna
regulamin serwisu
zespół IKP
dziennikarstwo obywatelskie
legitymacje prasowe
wiadomości redakcyjne
logotypy
patronat medialny
archiwum
reklama w IKP
hierarchia
parametry
miejsce prezentacji
ceny
przyjaciele
copyright © 2016-... Internetowy Kurier Proszowski; 2001-2016 Internetowy Kurier Proszowicki
Nr rejestru prasowego 47/01; Sąd Okręgowy w Krakowie 28 maja 2001
Nr rejestru prasowego 253/16; Sąd Okręgowy w Krakowie 22 listopada 2016

KONTAKT Z REDAKCJĄ
KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ         KONTAKT Z REDAKCJĄ